Hektisk morgon

Igår efter jobbet blev det en sväng på stan. Sen blev det lite ljusparty som Caritha var värdinna för, fann massor med fina/godluktande ljus och jättefina hållare.... ville köpa alltihop typ...men jag har verkligen inte råd just nu känns det som... blev ett litet inköp iallafall.
Efter partyt betala jag mina räkningar o for ut till Emma i Valla, eftersom jag hade lovat henne att vara chaffis till tågstationen tidigt på morgonen. Försökte vara lite praktisk genom att övernatta där... då skulle jag med all sannolikhet ta mig upp så vi hann till tågstationen till kl 6.00.
Hur som helst satt vi uppe ganska länge o glodde på tv, prata och fixa med lite. Vi somna kring ett tror jag.
Klockan 04.25 drog första alarmet igång, sen snoozades det framåt. Under snooztiden börja drömma en massa skumma grejer.... bland annat att vi missa att komma till tåget i tid. Jag vakna med ett ryck 05.30 o insåg att vi var ganska sen eftersom vi planerat att åka från lägenheten då. Emma stod o fixa till sig o packa o sa att det var lugnt. Jag hoppade iallafall i mina kläder på 3 minuter och börja förhöra om hon hade med sig alla saker hon behövde få med till Skottland.... vi kom på ett antal saker som fattades i resväskan.
Plötsligt var klockan 06.46 o vi lämna lägenheten i ilfart. Vad upptäcker vi då? Jo, både Emmas o min(Johans) bil var helt frostiga... i panik skrapa vi bort lite o for iväg. Emma åkte i förväg till Jennys lägenhet o lämna sin bil o nyckel där. Jag såg verkligen intgentinge genom bilrutan... hade ungefär en liten kvadrat på 3x3 cm att kika på vägen genom. Upptäckte t.o.m vid ett tillfälle att jag var på fel körbana o rättade till direkt, vred febrilt på alla reglage för att få till sikten... men när man är tokstressad och bilen inte är ens egen är det svårt. I bilen tänkte jag: "Det här kommer aldrig gå, vi kommer inte hinna dit i tid!"
Hämtade upp Emma på Hornsgatan o full gas till tågstationen, klockan 05.58 anlände vi. Emma hann precis med.... pew.
Sen parkera jag bilen i garaget, gick in o hämta matlåda och begav mig sen upptill jobbet. Var där vid halv sju så det var inte så dumt o va lite tidig. Men lite trött är jag nog.... o adrenalinet från morgonen sitter fortfarande kvar.... gulligt av Emma att servera mig 2 st Rosenrot för att bli pigg o alert.

Idag behandlas min & Johans intresseanmälan på en lägenhet som jag o Johan anmält intresse för.
Jag tänkte mig att det kommer ringa under dagen.... men enligt kollegor som är insatt i hur just den bostadsförmedlingen funkar så får man hem ett brev om de anser att man är lämplig... sen får dessa titta på lägenheten... sen bestämmer bostadsförmedlingen vem som får den.
Utan att ha sett den så känner jag ändå hur perfekt det skulle vara att få bo där.... i mitt huvud har jag redan flyttat in där. Men jag får försöka lugna ner mig o låta ärendet ha sin gång.... vi kanske inte ens får komma o se på den... bättre att försöka ställa om sig på att det inte kommer bli vi som får den... så slipper jag bli besviken sen. För om man är lite logisk.... hur ofta får man den första bästa lägenhet man aktivt söker?
Innerst inne hoppas jag massor förstås.... men blir det inte den här så blir det väl någon annan lägenhet förhoppningsvis.

Nu dags för lite jobb.


Kommentarer
Postat av: Karolin

Tjabba! Inte bra de där, måste ha bra sikt när man kör! ni måste vara rädda om er! Skoj med lägenheten, hoppas att dom förhandlar rätt! :P Kramar

2009-11-26 @ 10:40:46
URL: http://litenjamtlanning.blogspot.com/
Postat av: Sandra

tumhållning för crib - check!

2009-11-26 @ 18:05:56
URL: http://fridasandramarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback