(svin?)influensa

Jag börjar bli rejält less på att vara sjuk nu.
Det började egentligen redan i torsdags då jag vaknade upp med halsont.. men det var väldigt lindrigt då.
Hela helgen i Vemdalsskalet har jag varit småsjuk, lite snorig o hostat.. men helgen där var ganska lugn ändå(läs mer om forumhelgen längre ner).
I måndags när jag vakna kände jag mig fortfarande krasslig o bestämde mig för att va hemma från jobbet.
Hela dagen gick åt att dricka te o knapra halstabletter. Det blev inte bättre.
Tisdag(dvs igår) hade det inte blivit nämvärt bättre, så jag blev hemma även då.
Bestämde mig för att besöka apoteket för att få tag i bättre kureringshjälp.
De rekommendera Bisolvon som ska hjälpa "trögt slem", eftersom jag har känslan av att de sitter fast i luftrör/lungor. Använt de tabletterna o äntligen fick jag börja hosta ordentligt, men nästan inget kommer upp.
Idag vakna jag helt utmattad o börja hosta.. o det har jag gjort hela dagen.....
Så här seglivade brukar inte mina förkylningar vara =(.
I detta nu sitter jag fortfarande o hostar, känns helt hopplöst. Det är inte alla som saknar sina jobb, men jag gör verkligen det.... jag är less på att bara va hemma o snörvla o hosta! Jag vill göra nån nytta! Jag känner mig som en "skurk" som e hemma, som borde jobba. Men jag vet att om jag skulle gått på jobbet någon av dessa dagar jag varit hemma hade jag ändå knappt fått nåt gjort..... hade sprungit skytteltrafik mellan skrivbordet o toan för att hosta upp o snyta mig.
Bläääää.......

Höstforum då.
Det var jättekul som vanligt, allt var lyckat.
Jag o Emma anlände först till stugan, sen hämta vi upp Janne(som redan var i Skalet eftersom hans jobb bygger stuga där).
Lite senare anlände resten o party drog igång.
Vi hade superfin stuga, precis lagom för våra behov. Bäst av allt var nog at det fanns två toaletter.... det är ju som ganska bra o ha när man är 10 personer.

Fredan var vi uppe tidigt... kring halv åtta tror jag. Då hade vi sovit ca 4 timmar men var pigga o förväntansfulla.
Kring klockan ett svida vi om till Maffia, som var vårt tema för after-ski den dagen.
Alla var så fina o matcha varandra.
   


Roligaste afterskin på länge må jag säga, bra musik o många roliga utklädnader. Roligast var nog han som var utklädd till dusch(!). Han hade ett duschdraperi med hållare o kran runt sig, så han stod alltså i duschen o kikade ut genom draperiet, han hade nån slags sele på sig så duschen var som ovanför han.. svårt o förklara.. men fränt var det!
Efter afterskin blev det bastu o middag(lasagne) =) Emil dök upp oxå.
På kvällen var vi så trötta så vi chilla, spela spel o hälften av oss valde att stanna hemma i stugan istället för att gå in på dansen.
Jag o Emma for dit en snabbis o kika. Vi hade en bit gångavstånd så det blev taxi vart vi än skulle under helgen.

Lördan var jag o Zandra ut på en tidig morgonpromenad, när vi kom tebax till stugan började Zandra skotta snö kring bilarna, hade ju snöat helt kopiöst. Jag byggde en snögubbe under tiden =)

Såsmåningom bytte vi om till vårt andra tema: Ombytta roller.
Jag hade med keps, t-shirt, skjorta m.m som jag hade fått låna av Johan. Hade även köpt en mustasch.. men den satt inte så bra... Zandra hade köpt "skäggsmink" som alla vi tjejer sminka oss med.... blev hur bra som helst =).
Killarna dressa upp sig i strumpbyxor, leggins, bh:ar med mera.... hur roligt som helst. De hade desstutom laddat upp med brun-utan-sol som de hade smörjt på några lager av. Hysteriskt roligt att se!

     

Trevlig sista kväll, vi käka tacomiddag, kolla dansbandskampen o dansa loss på hotellet.

Riktigt najs helg.

Igår ringde pappa o berätta att min bil äntligen har blivit såld. Å efter nästan 2 månader på blocket så var det verkligen på tiden.
Fick inte så mycket som jag hade hoppats på, men lite klirr i kassan blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback