MJ

I fredags efter jobbet träffades ett gäng med kollegor på Captain Cook på After Work.
Vi hade riktigt trevligt, riktigt mysigt var det där =). Å god o billig mat/dryck.
Bäst var nog en snubbe som som hängde i baren, han skratta verkligen som en riktigt sjörövare... riktigt roligt lät det =).
Efter Afterworken drog jag hem för att kika på Idol där de hade Michael Jacksson-tema, de va jätteduktiga =)
Vid halv elva dök Johan upp hemma hos mig, mycket kärt återseende.

På lördagen gick vi en sväng på stan, hitta en bra musche till mig... som jag ska ha när jag är snubbe på After-skin i Vemdalsskalet ;)
Sen for vi till Elgiganten så jag kunde köpa en ny plattång för mitt presentkort jag fick pga av att den andra gick sönder. Slog till på en Björn Axen(OBH) straight n' curl. Velat ha en sån länge, men fanns inte när jag köpte den andra. En sväng på Ica Maxi sen drog vi till Undersåker. Vi drog ett antal Lost-avsnitt, sen laga vi till fajitas.
Sen hälsa vi på hos Lars & Louise, blev spel o fest till klockan två på natten... riktigt skojsigt.

På söndagen fortsatte vi med Lost, det är ju så jäkla bra! Vi "tryckte" säkert 20 avsnitt totalt den här helgen.
På kvällen laga vi till en god sallad.

Måndag mådde jag inge vidare, blev kvar i Undersåker och tog det lugnt hela dagen eftersom jag kände av migrän.

Tisdan åkte jag till jobbet med Årependeln. Gick jättetrögt att jobba, jobbat på med en hel del svårare ärenden som kräver mer tankeförmåga o fokus. Man blir helt matt. Men jag trivs ruskigt bra med mitt jobb o hoppas på att kunna stanna kvar där så länge jag själv vill.
På kvällen kikade jag o Emma på Gudfadern för att bli lite inspirerade inför Maffia-temat i Vemdalsskalet.
Inte sett Gudfadern förut, tyckte den va lite seg i början.. men när man kommit in i den blev den riktigt bra =).
Somna efter att Emma gått, med huvudet på fotsidan... dvs bak-o-fram.. tvärtom. Komiskt att Sandra(min kollega) oxå hade sovit så på tisdagsnatten.
Idag har jag oxå känt mig seg i kolan på jobbet..... vissa påstår att man blir lite slö av tidsomställningen till vintertid... men jag tänker inte skylla på det. Tror snarare att det handlar om dålig sömn och stress i kroppen(mycket på jobbet, saker som ska göras, Vemdalsskalet nalkas etc).
Ikväll följde jag med Emma, Martin & Jenny på bio. Även Zandra följde... Johan var tvungen att fixa med lite grejer på hemmaplan så det blev en biljett ledig.
Vi kikade på Michael Jacksson-filmen: This is it!

Den var mycket sevärd!!! Vilka häftiga effekter de hade förberett inför konserterna som skulle gått av stapeln i juli. Man fick se hur de repeterade och alla coola filmsekvenser, nya ljud med mera.
Man fick skratta en hel del oxå, Michael hade ganska bestämda åsikter om hur showen skulle bli så han "gnabbades" lite med ljudtekniker, dansare m.fl. Helt klart en perfektionist ut i fingerspetsarna, med mycket glimt i ögat.
Efteråt applåderade hela biosalongen, det var helt klart en bra skildring.. även om jag hålla med Jenny i att det hade varit trevligt om det hade funnits med intervjuer o liknande med Michael om hur han kände inför konserterna.

Kommentarer
Postat av: Sandra

hihi, är det bak-och-fram det heter? inte konstigt att anna tolkade det som att jag hade sovit fladdermus... ;)

2009-10-28 @ 22:33:17
URL: http://fridasandramarie.blogg.se/
Postat av: Maddis

Ja, det är antingen uvi eller njursten, jag väntar på provsvar nu. Cancer var tydligen högst omöjligt enligt läkaren så jag får väl försöka lugna mig med det beskedet i alla fall :) kram och tack.

2009-11-03 @ 17:36:22
URL: http://garper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback