Det händer...

Dagarna bara försvinner iväg. Vissa dagar hinner man få mycket uträttat, andra typ ingenting.
Idag är dag 3 med glasögon på, har inbokad ögonlaseroperation på Memira nästa onsdag, de vill att man använder glasögon minst en vecka innan operationen... o jag är ganska less redan. Det finns många som passar fruktansvärt bra i glasögon o är jättefina i dem, även jag har fått höra det en del... men sanningen är att jag känner mig aldrig så oattraktiv o ful som när jag har dem på.  Jag känner mig så dassig på nåt sätt(hittade inget bättre beskrivande ord just nu). Dessutom skaver dom hemskt på näsan.. o jag får lättare huvudvärk. Tanken på att snart slippa både glasögon o allt krångel med linser känns otroligt befriande.

I helgen som var spenderade jag o Johan tid i Undersåker. Tatuerar-Micke(som bl.a. tattuerat mig) o hans tatuerar-assistent hade bott i Johans lägenhet från måndagen förra veckan.. o sussade även där fredagnatt. Så totalt var vi 4 personer som sov i hans tvåa. Hade varit mysigt om det bara fått vara jag o Johan den kvällen när vi väl fick träffas igen efter nästan 2 veckor, men det var trevligt att få träffa dem.
På lördagen drog vi till Åre o gick på höstmarknaden. Kallt var det, blåsigt o mycke folk. Men mysigt på nåt sätt, många man känner var där. Mamsen o papsen hade oxå tagit sig dit, de fick hälsa på Johans föräldrar (komiskt, efter snart ett år som jag o Johan varit ett par har de inte setts förräns då).
På kvällen blev det 50-årskalas för Johans pappa så släkten fick uppvakta.
God mat o trevlig kväll.
På söndagen var jag o Johan knappt utanför dörren, snön vräkte ner o vi satt inne o lira Super Mario World.
Måndag tog jag årependeln till jobbet. Efter nån timme på jobbet upptäcker jag att mina kära nycklar blivit kvarglömda i Undersåker. Tjoho.. eller inte. Tur att man har 2 backups tänkte jag. Efter några sms o samtal börjar jag få smått panik när det visa sig att båda mina backups(mamma o Emma) befann sig i Föllinge.
Kom då på den briljanta idén att ringa Robin o checka om Årebärgaren skulle köra någon bil till stan, o tur hade jag. Johan körde nycklarna till Järpen, som sedan fick åka vidare i bärgningsbilen till mitt jobb.
Skönt att slippa bo på gatan =). Eller det kanske är trevligt... har ju aldrig prövat =P.

Vad har mer hänt?
Viktklubb funkar bra måste jag få säga, träningen tuffar på o matintaget är mer kontrollerat.
Ett kilo ner första veckan, nu inne på vecka två.
Var på härlig vattengympa igår med Jenny. Promenad i måndags.
Övertid på jobbet, har sagt att jag kan jobba 15 timmar övertid.. vilket var maximalt när jag blev tillfrågad. Skulle gärna jobba mer än så, övertid är enda chans till extra klirr i kassan.. o det tackar man ju inte nej till när det sen dyker upp på lönen i slutet av november. December med alla inköp,julklappar etc. blir ju lite enklare då.
Snart höstforum i Vemdalsskalet. Längtan växer alltmer ju närmare det blir. Trist att inte Johan kommer kunna vara med då(pga jobbvecka), men jag ju andra härliga människor på plats då =).


På fredag kommer Johan in till stan för att stanna hos mig resten av helgen, planerat in en visit i Föllinge. Inte varit där på kanske 10 veckor eller nåt sånt... träffa familj, farmor o försöka fixa till inför försäljning av min bil.

Snart dags för sängen om man ska orka nån övertidstimme imorgon.
Natti!

Kommentarer
Postat av: Sandra

wihoo, kämpa på med brillsen! vet du vad jag fick idag med posten? -två biobiljetter! av memira, jajamensan :)

2009-10-12 @ 21:20:03
URL: http://fridasandramarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback