Ibland är man bra lättlurad...

Ett tydligt exempel på det var igår efter jobbet.
Gick ner på Mittpunkten med mission att hitta ett långt vitt baslinne (hade ett superbra sånt, men det blev nog kvar i Kroatien..).
Styrde kosan in på Cubus. Hitta linnet jag ville ha, MEN upptäcker en lapp på som säger: Välj 2 st linnen/toppar för 149. Ett kostade 99 kr så jag började genast leta efter en till. Vad upptäcker jag sen då? Jo, ett par superfina lila örhängen! Vid det stället där dom hängde satt en skylt: Bijouterier Tag 3 betala för 2. Jaha, då gick jag runt o kolla om det fanns nåt mer jag kunde tänkas vilja ha, men den tredje saken fick inte vara för billig tänkte jag... oftast är det ju billigaste varan man får på köpet sånna gånger. Förutom örhängena hitta jag ett gäng silverarmband o några hårspännen.
När jag väl kommer till kassan så upptäcker jag en massa nagellack i massor av olika färger, men försöker ignorera att de finns. Expediten ignorera dock inte att hon såg ett intresse i min blick när jag kolla in nagellacken och nämner att de kostar 39 kr för 2, annars kostar de 25 kr styck. Tror ni inte jag gick på den finten oxå?
Så... det som skulle bli endast ett linne resulterade i 2 linnen, 3 krimskramsgrejer o 2 nagelack. Men totalen gick på 300 nånting, så det blev ju mycket saker för inte så mycket pengar.
Ibland är det ju kul att kunna unna sig lite, har varit ganska strikt med mina bugetar senaste månaderna.... o för första månaden på över ett år har jag kvar pengar vid den här tiden på månaden. Annars brukar jag fått säga goodbye till lönen tillochmed innan den nya månaden ens startat, bra månader har pengar funnits kvar till den
5:e ungefär.
Skönt att jag börjat få ordning på ekonomin igen =), dvs om jag håller mig borta från Cubus i fortsättningen ;) hihihi... där är det ju "farligt" att gå in.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Min stående ursäkt: Det är en investering! Dessutom skulle man ju kunna säga att du har sparat en massa pengar också ;)

2009-10-22 @ 17:55:42
URL: http://fridasandramarie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Precis! ;)

2009-10-23 @ 11:15:09
URL: http://emselian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback