På rätt väg

Jag är aningen förbluffad över hur pass bra det går med viktminskningen.
4 kg ner sedan starten i viktklubb 28 september. Enligt beräkningen ska jag i snitt gå ner 0,7 kg i veckan om jag följer programmet. Efter 3 aktiva veckor ligger jag bättre till än så, känns gött =). Men jag är beredd på motgångar, snart kommer vågen kanske stanna upp eller jag kanske går upp nåt hekto nån vecka.
Men då får man försöka tänka positivt och ta nya tag.

På sista tiden har det handlat mycket om jobb och träning.
Har varit en hel del övertid, vilket är bra för att det resulterar i mer lön... men det tär ju lite på krafterna oxå.
Känns trist att det var länge sen jag umgicks med många av de härliga vännerna jag har.
Jag tänker iallafall på er, och längtar tills vi ses =)
Nu har iallafall chefen satt stopp för övertid för oktober månad.
Men i november kan det bli aktuellt med lite mer igen.

Idag har jag känt mig ganska orkeslös, energin bara sögs ur under förmiddagen.
Till lunch åt jag flygande Jakob som de serverade på Mr.Husman. Det var ruskigt gott! Är egentligen ingen fan av varma bananer i matlagning... en pizza med banan är helt otänkbart för mig... men i flygande jakob gjorde det sig riktigt bra. Jag blev så inspirerad att jag lagade till en egen flygande Jakob på kvällskvisten (hade ändå tagit fram kycklingfilé på morgonen o hade de flesta andra av ingredienserna hemma).
Blev hur gott som helst! Kul när man prövar nya maträtter.
Blev fyra matlådor oxå =)

På fredag väntar After Work med jobbet. Ser verkligen framemot det, har längtat efter att hitta på nåt med kollegorna utanför jobbet... o på fredag är det alltså dax =)
På fredag kommer Johan hem oxå. Det blir helt klart jobbigare o jobbigare för varje gång han åker iväg, men det är väl inte så konstigt... vi kommer ju allt närmre varandra för varje gång vi träffs.
Thanks för att msn, webkameror o telefoner finns.... annars hade det varit helt outhärdligt.

På lördag ska jag försöka köpa mig en mustach... börjar dra ihop sig ordentligt tills det är dags för Höstforum i Vemdalsskalet. Börjar känna mig smått stressad inför att få till mina afterski-outfits.
Men det blir nog tokbra, brukar ju bli det =)

Så här har det kunnat se ut tidigare after-ski's:


Hösten 2007, innan vi riktigt fått kläm på hur man klär ut sig på Afterski i Vemdalsskalet
-----------------------------------------------

 
Våren 2008, det börjar arta sig.. men fortfarande inget konkret
-------------------------------------------------------

 
Hösten 2008 hade vi ett lite tydligare tema: Blåndi, Rosa och Gullan gjorde entre. Killarna var nunnor.
Dagen därpå mixade vi lite.
--------------------------------------------------------------

 
Våren 2009. Tydligt o bra. Killarna är fångar/tjuvar, vi tjejer är poliser. Dessvärre hann inte min poliskostym från Hongkong komma i tid som jag köpte från Tradera, men en av Martins svarta skjortor löste det riktigt bra =)

Lördagen var vi fotbollslag, riktigt kul. Blir fortfarande full-i-skratt när jag ser på bilden. Vi är ju helt ovetandes om snubben som ställer sig bakom o posar... hihi.

I år är det Maffia o "ombytta roller" som väntar.... ombytta roller är alltså att tjejerna klär ut sig till snubbar o tvärtom. Kan nog bli skojsigt =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad duktig du är, 4 kg är ju dyngbra!



Och vad snygga kläder. Kan du inte ha hongkongpolisdräkten på jobbet någon dag istället?

2009-10-22 @ 06:38:19
URL: http://cocobahia.blogspot.com
Postat av: Emelie

Tack =)



Mohahahaha, den är inte så särskilt stilren eller särskilt lämplig om man säger så... men jäklar vad folket skulle glo =)

När den väl dök upp på posten (med typ 500 frimärken på) o jag pröva den så var den för liten.... men snart kanske jag kommer i den =)

2009-10-22 @ 12:10:39
URL: http://emselian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback