Tråkiga måndag..

Det här känns inte som någon vidare bra måndag. Jag känner mig trött, oinspirerad, okoncentrerad, ofokuserad etc. Så dagen kan bara bli bättre om man ska vara optimist.

I fredags efter jobbet hämta Johan & Emma upp mig, vi for till Valla o lira tv-spel några timmar.
Sen åkte vi på Spader dam o beställde pizza till oss själva och till Jenny & Martin.
Kändes lite fel att beställa pizza när man är med i Viktklubb, men jag hade många kalorier till godo just den dagen och en barnpizza utan beasås var inte så farligt.
Min filosofi är att räkna och väga de jag äter o träna flitigt på vardagarna, för att utrymme ska finnas för något extra gott på helgen. Jag tror man måste få belöna sig lite smått för att kunna orka med en sån stor livsstilsförändring, men självklart i lagom mängd.
Med tanke på pizzan o lite godis i helgen var jag lite skrajsen att kliva på vågen idag. Men jag har bestämt att jag ska väga mig varje måndag oavsett vad som händer. 7 hekto ner den här gången från förra veckan, och det var över förväntan. Känner mig extra taggad inför kommande vecka.

I lördags åkte jag och Johan på blixtvisit till Föllinge, men vi hann med ganska mycket på de 5 timmarna vi var där. Hälsa på o fika hos farmor, skjutsa en massa däck till Raftälven samt hämta mina vinterdäck o min bil där.
Jag städade ur min bil på en massa skräp, skruvar, muttrar o diverse. Nu ska den säljas.
Sen styrde vi kosan mot Lit o hälsade på Zandra o Tomas, hann spela lite Wii Mario kart.
På kvällen titta vi på bio: Flickan som lekte med elden. Jag tyckte den var asbra!
Sen titta vi förbi hos Anna-Carin där Emma mfl höll hus.
Men vi var ganska trötta o slitna, så begav oss hem kring halv elva o låg o kolla på Lost tills vi somna.
Söndag fortsatte vi kika på Lost, sen blev det dags för Johan att fara iväg till flyget o fara till Norge.
Jag tog mig i kragen o gick på jobbet för att jobba övertid, blev 4,5 timme... kände mig stolt när jag gick därifrån.

Nä, dags att börja få upp fokuset.
Ikväll väntar spinning, känns kul... somsagt--- dagen kan bara bli bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback