Egohelg

I fredags efter jobbet liftade jag med Lina hem eftersom jag hade ganska mycket grejer att bära (Jenny hade varit förbi jobbet med en kasse kläder o en stor nessecär).
Väl hemma packa jag ihop en påse med partyoutfit o smink för att sedan möta upp Emma o Ida på stan. Vi åkte till Valla o först bara tramsa på en stund. Sen fixa vi till oss o drack vin.
Hade lite förfest där tillsammans med Ida,Marie o hennes kille (André tror jag han hette).
Vid halv elva tog vi bussen in till stan, mötte på Boije & Magnus vid Apberget o gick sen in på G3. Därinne mötte vi på Lulle o Karlsson. Vi satt vid ett bord en stund o snacka, jag gick efter en kort stund.. kände mig lite överförfriskad o trött.
Dagen därpå mådde jag inge vidare, av flera orsaker. Johanna J kom till stan o vi va in på Gina Tricot en sväng. Tycker det är kul att Gina ÄNTLIGEN öppnat i stan, väntat på att det ska hända i 3 år.
Dock var jag inte i så bra form... när vi var på övervåningen o skulle betala kände jag hur det svartna för ögonen.... jag kunde knappt stå.. fanns ingenstans att sätta sig heller. Lyckades iallafall betala o rusa ut i friska luften o sätta mig på en bänk. Johanna kom oxå ut, o efter en massa djupa andetag kunde vi gå vidare till Subway för att äta frukost.
Resten av dagen blev väldigt lugn... när jag väl lyckats vandra hem blev det liggande läge en stund. Hade tvätttid då, som jag missade ganska mycket av för att jag mådde så klent.

På lördagskvällen drog jag igång supernintendo o lira Super Mario halva natten, det var nostalgi på hög nivå =).
Jag o Johan har gått ihop o köpt ett supernintendo av Emil som håller på att sälja sin stora samling av olika tv-spelskonsoller o spel, det är ju så jäkla roligt =).

Söndagen handlade mest om att städa, diska, spela Mario(såklart), storhandla o börja förbereda inför viktklubb.
Yes, har betalat in medlemskap på viktklubb.se för att ta itu med mitt ätande, jag vill komma i form.. o bara träning kommer inte hjälpa mig.
Har satt upp -15 kg som mål, känner mig ruskigt motiverad... får se hur nära målet jag kommer... jag är glad för minsta kilo. Men vad vågen visar är långt ifrån allt, jag ser många fördelar med att bli lite lättare.

Håll tummarna för mig! Å stötta mig gärna =)

Kommentarer
Postat av: Maddis

Du är så duktig Emelie! Du kämpar på och ger inte upp, det är starkt! Jag vet att du kommer att klara att gå ner det du vill bara du bestämmer dig för det! Jag älskar dig

2009-09-29 @ 14:25:37
Postat av: Emelie

Å tack Maddis =) Det där värmde mycket gott. Tar gärna en promenad någon dag om du har tid =)

2009-09-29 @ 16:02:30
URL: http://emselian.blogg.se/
Postat av: Fru Söderknopp

Vi får hjälpas åt! Det kommer att gå jättebra. Du är jätteduktig som använder dig av recepten på viktklubb, då får man prova nytt och ledsnar inte.

=)

2009-09-29 @ 20:28:59
Postat av: Emelie

Det ska vi absolut göra Maria!

De flesta måltiderna kommer vi ju äta tillsammans på jobbet =).

Nä jag tror oxå på att försöka äta varierat, oftast har jag inte använt recepten till fullo utan plockat bort ingredienser som känns onödiga o lagt till nåt som ger mer smak tex.

Jag tror vi båda kommer lyckas bra, viljan finns!

2009-09-30 @ 10:22:35
URL: http://emselian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback