Längtar bort

Kortfattat har den här veckan handlat om träning, träning, glädje, sorg och framförallt längtan.

Tack vare träning känns det som veckan gåt lite fortare än vad det annars hade känts som.
Syrran har varit ett utmärkt sällskap runt på promenaderna runt Frösöberget. I måndags blev det spinning & promenad, tisdags blev det Body Pump & promenad, onsdags blev det "bara" promenad, torsdag(igår) blev det vattengympa med Jenny. Jag är förbryllad själv hur lätt det känns, och det var länge sen jag kände liknande stolthet för något som jag presterat.

Glädje har det varit såväl på jobbet som de stunderna jag pratat videosamtal med Johan över msn eller när jag pratat i telefon med någon av vännerna. Men jag tänkte även på mitt besök hos Memira i tisdags, det var intressant.. o nu är jag väldigt inne på att göra ögonlaseroperation, särskilt skönt var det att höra att den rekommenderade metoden mot mitt synfel heter Lasik(fördelen med den är att läktiden är betydligt snabbare än med Lasek, Sandra på jobbet gjorde Lasek o var sjukskriven o kunde knappt se något på en vecka). Med Lasik opereras man ena dagen o kan jobba dagen därpå.
Det som återstår att funderas över är finansieringen. Memira ska ringa mig när jag e tebax från Kroatien för eventuell bokning av tid.

Sorg är ett starkt ord i sammanhanget, men det var precis sorg jag kände direkt efter att pappa ringt i tisdagskväll o meddelat hur "röntgen" av min bil hade gått. De på Meca hade konstaterat att motorn är helt slut, de menade att man visserligen kunde inskaffa begagnad motor för några tusenlappar... men att det troligen inte är värt det.
Jag blev nog mest ledsen för att jag det senaste halvåret slösat åtskillit med pengar, tid o energi på den där bilen.... till ingen nytta alls kan jag känna nu. Den har ju haft körförbud sedan i april, men jag trodde verkligen att det skulle gå att "rädda den". Mest bittert är att jag precis betalat in försäkring på den på över tvåtusen.... helt i onödan känns det som... hade varit trevligare att använda i reskassa.
Iaf var jag ganska låg på kvällen när beskedet kom. Ringde över till Norge o Johan(hans internet hade lagt av) för att prata o få stöd i frågan. Å helt fantastiskt så fick han mig på otroligt gott humör, det är en förmågahan har som jag inte slutar förundras över...  . Samtalet kostade ca 80 kr för 20 minuter.... värt varenda öre... jag blev på så otroligt härligt humör.

Idag är sista arbetsdagen på ett tag...... imorgonkväll brummar jag, Lisa,Robin & Johanna mot Arlanda.
Ska bli riktigt najs med semster.

Ikväll väntar surströmming i Valla med Emma, Jenny & Martin.
Inte hunnit äta det i år, så det var sannerligen på tiden.
Nåt glas rött blir det absolut =) 

Väl i Kroatien är min tanke att bara njuta o uppleva nya saker.
Kanske jag går in på nån data där, men jag ska undvika det tänkte jag... semester är semester.
Så troligen blir det inga inlägg på 2 veckor.... eventuellt ett... jag får se.

Kommentarer
Postat av: Maria S

Ställ av bilen så får du tillbaks både på skatten och försäkringen. Gör det så fort som möjligt så får du tillbaks mer!!



Ha en riktigt bra semester oxå.

Kram!

2009-09-04 @ 21:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback