Ny kost

Idag är jag inne på dag 3 i viktklubb. Fortfarande känns det lite klurigt att komma på vad ska äta o hur man ska räkna, men både igår o dag har jag lagat recept från hemsidan.. riktigt smarriga dessutom.. kul o laga ny mat.
I måndagskväll var jag iväg på spinningen för första gången på 3 veckor, kändes så jäkla bra att vara tillbaka. Vår spinningledare Jenny är så otroligt positiv o det nya programmet hon lagt upp är så roligt med massor av bra musik. Mitt i passet brukar hon alltid gå runt o snacka med alla, fråga hur det går o peppa lite. På många andra träningställen o med andra instruktörer kan sånt väldigt klyschigt o jobbigt att bli tilltalad medans man trönar för fullt. Så är det inte med henne, man känner verkligen hur hon bryr sig. Jag är ju lite av en stammis på hennes pass så hon känner alltid igen mig, o i måndags sa hon något som var riktigt roligt att höra när hon gick runt o snacka med oss "cyklister": "Vad bra teknik du har, känns så tryggt att ha dig här". Det värmde.

Igår(tisdag) åkte jag till Lugnvik för att hälsa på Anna, Stefan o lilla Lukas. Det var otroligt kul att träffas igen, Lukas hade växt rejält sen jag träffa han senast (då han bara var 2 veckor o nu nästan är 4 månader).
Nu var han stadig i kroppen o skratta lite då o då =). Efter besöket åkte jag ut på Frösön o hämtade upp Jenny för att åka vidare till Vattengympan. Ingen av oss var särskilt pepp, men Lina som brukar ha passet är så jäkla bra o energisk så att man brukar bli på så gott humör, så vi försökte tänka lite positivt.
När vi närmar oss bassängen ser vi en annan tränare, Lina var sjuk =(.
Vi har av misstag gått på den andra tränarens pass en gång o tyckte inte alls särskilt mycket om det.
Visst.. kroppen fick sin motion, men nothing compares to Lina när det gäller Vattengympa.
När Lina har pass har hon alltid rolig musik o är så glad, faktum är att man inte ens tänker på att man tränar... man är bara ett stort flin för att det är så kul.
Den andre tränaren pratar mycket mer om teknik, samma rörelser i evigheter o det känns väldigt oinspirerat.
Så det blev en stor besvikelse... men men.. vi berömde oss själva efteråt för att vi tagit oss iväg o utfört lite träning.

Just nu längtar jag rysligt mycket tills Johan kommer hem.... idag 10 dagar sen vi sist sågs.... på fredag när han kommer hem har det gått 12. Blir en helg i Undersåker, på lördag väntar 50 årskalas för Johans pappa.. det ska bli skoj =)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej Emelie! Hur e det? Jag har inte sett dig på jobbet ännu ;) Vart sitter du exakt nånstans? Kanske kan komma förbi din plats på mån och säga Hej =) För på tis nästa vecka ska vi vara på Tavelbäcken. Annars kanske vi ses imorn på Teatern, på föreläsningen ang personaldagen. Får se.. Hoppas allt e bra med dig iaf! Kram /Madde

Postat av: Elin

hej hoppas det går bra med vikten. har du lust för någon promenad framöver?? skulle vara jättekul!

Kramar

2009-10-05 @ 14:16:50
URL: http://erikssonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback