Förväntningar

Vart tar tiden vägen?

Senast jag skrev något berättade jag om min äckliga magsjuka som parasiten troligen orsakade.
Har hunnit med att vara sjuk en gång till efter det, dock inte magsjuka utan i en envis förkylning som resulterade i två dagar hemma från jobbet (måndag och tisdags). Känns extra surt eftersom jag jobbade lite övertid förra lördan i hopp att kunna lägga undan lite extra inför Thailandsresan... med karensdag och sjukfrånvaro på det blev det ju ingen direkt förtjänst. Funderar på att gå till jobbet något denna helg för att jobba övertid.
På tal om Thailand konstaterade jag igår att det bara är 6 veckor kvar tills vi sätter oss på planet mot Arlanda, och motsvarande idag om 6 veckor sätter vi oss på ett av ThaiAir's flygplan på väg mot Bangkok och sedan direkt ett plan som tar oss till Phuket. Känns ofattbart, det var ganska så länge sedan jag och Johan bokade resan(det var väl i slutet på sommaren) och det har hela tiden känts som att det är läääänge lääänge kvar tills vi åker, nu är det typ en månad.
Mycket att fixa och dona kring resan, en del är ju ordnat.. vaccinationer, ryggsäck t.ex. Har fortfarande ingen resrutt klar, vi har ett hotell i Phuket för de fyra första nätterna resten är som ett oskrivet blad.

Så här ser hotellet ut som vi kommer att tillbringa de första dagarna på:
http://www.agoda.se/asia/thailand/phuket/kata_palm_resort.html#Photos

Det var inte så jättedyrt som man skulle kunna tro, lite onödigt många bekvämligheter kanske.... men kan vara rätt soft att få komma hit först och ställa in sig på Thailandstid och vila lite. Efter det här hotellet blir det betydligt billigare och enklare standard.

Snart dags för jul och nyår oxå.
Julafton kommer att spenderas i Föllinge med mamma, pappa, syrran, Marcus och Johan. Firar vidare i Undersåker på juldagen.
Nyårsafton lutar det åt att vi blir ett gäng som först äter på restaurang och sedan beger oss till Frösön för lite spel/lekar och sedan skåla in det nya året. Blir faktiskt första nyår som jag och Johan får fira ihop... tredje gången gillt kan man säga. För två år sedan hade blev han kvar i Åre och fira sin syster(som fyller år på nyårsafton) och jag firade då i Valla med mina vänner. Förra året skulle han ha kommit till stan för att fira på Frösön, men då blev han så jäkla sjuk så han blev kvar hemma i Undersåker i den lägenhet han hade då.

Hade tänkt lagt in lite bilder på badrummet som äntligen har blivit klart, men Johan föreslog precis att vi ska ta o baka muffins, lät som en bra idé.

Sen blir det Robinson =).

Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Fru S

åh, men lägg in bilderna sen! Jag vill gärna se hur badrummet blev. Ha en bra helg!

2010-12-17 @ 23:24:51
Postat av: Emelie

Ska lägga in bilder nu =). Trevlig helg!

2010-12-18 @ 18:30:43
URL: http://emselian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback