Första vurpan

Yes, den avverkade jag idag när jag var på stan under lunchen.
Det komiska var att det inte ens var halt där jag trilla., det var bara lite knöligt just där.... samt att jag höll på att kika in i skyltfönster samtidigt som jag gick... simultanförmågan kanske inte alltid är den bästa.. även fast man är tjej =).
Var så nöjd att jag lyckats slippa att ramla i vinter.... förhoppningsvis var det första o sista denna vintersäsong.

Idag var jag iväg på en Ultracavitybehandling, eller "fettsprängaren" som Wellnesskliniken själva kallar maskinen för. Har under ett tag läst om Ultra cavity och blev så nyfiken att jag ringde dit för 2 veckor sedan, hade tur som ringde just då... tjejen jag prata med berätta att de skulle ha en infokväll om Ultracavity där de som dök upp fick en gratis provbehandling. Infokvällen ägde rum förra torsdagen.... trodde typ att halva stan skulle komma... men fiffiga som de är hade de bara lagt ut en liten notis i ÖP.. så endast 7 personer var där.
Kortfattat går metoden ut på att man med hjälp av ultraljud behandlar ett "problemområde" på en visst inställd hertzgrad(så att man precis når fettlagret), stor del av fettcellerna "smälter" och går ut i blodet och såsmåningom(efter 2 dagar) ut i urinen. Självklart krävs upprepade behandlingar för märkbar effekt, samt att man äter fettsnålt och rör på sig.
Jag skullekunna tänka mig flera behandlingar framöver när ekonomin tillåter. Mycket för att jag själv känner att jag är på väg i rätt riktning och känner motivation för bra kost o motion. Det finns dessvärre fett som aldrig går bort trots bra kost o träning, på såvis kan detta vara ett komplement till att få bort det sista.

Annars då?
Packar sakta men säkert ner saker i flyttlådor. Tankar på adressändring,comhemflytt,ikeabesök,eventuella saker att sälja med mera snurrar runt i huvudet. Vill vara så väl förberedd som det går.
På jobbet går det bra, känner dock att motivationen kan brista lite då det är så mycket annat som snurrar.
På fredag fyller Johan år. Har fixat en del och ska fixa lite till av de presenter han ska få. Tror han kommer bli riktigt glad, båda presenterna är saker han verkligen önskar.
På lördag blir det Wallmans i Åre, ska bli riktigt kul. Johans föräldrar ska bjuda Johan på det i present, och även jag blir bjuden på showkvällen... ska bli skoj.

Börjar bli less på vintern.... framförallt kylan som har varit o kommer tillbaks lite då och då.
Hinner jag bara få åka lite slalom, evntuellt en skotertur så är jag mer än nöjd. Sen är våren och sommaren mer än hjärtligt välkomna.

Kommentarer
Postat av: Karolin

Hoppas att de gick bra i vurpan, så du inte gjorde illa dig! Låter intressant med behandlingen, hoppas att de går bra och ger den effekt du vill! jag HEJJAR på dig! hoppas vi hörs snart! Kramar

2010-02-04 @ 07:12:22
URL: http://litenjamtlanning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback