Pinan har gett resultat =)

I fredags kände jag ett förkylningsvirus i halsen som låg och lura, i lördags växte det och på söndagen bröt det ut ordentligt. Kände mig dessutom seg och utmattad av kuren under helgen. Både jag o Johan hade en tung helg vad gällde motivation... men vi har hållit fast vid våra soppor och drycker (ingen romantisk middag på alla hjärtansdag precis).
Igår for vi in till stan för att Johan skulle lämna Subarun på service.
Igår hade det gått en vecka precis av cambridgekuren och vi hade varken vägt eller mätt oss så vi tyckte det var dags. På Johan syndes det att det hade försvunnit en hel del kring magen, på mig själv tycktes jag inte kunna se något viktras alls.
Johan vägde sig först.... han hade gått ner 6,5 kg(!!!!). Jag vägde mig direkt efter o det visade sig att jag hade tappat 5,5 kg(!!). Kändes bra att få en bekräftelse på att slitet gett resultat. Jag kommer fortsätta en vecka till på ren kur (vi köpte ju ändå för 2 veckor) medan Johan troligen går över till kombinerad kur.... att endast byta ut några måltider.
Om ska sammanfatta veckan så har den varit bra, jag har mestadels känt mig pigg och oväntat mätt. Däremot har man känt sig sugen... framförallt i helgen. Vi har sett mat och tänkt mat hela tiden, så psykiskt har den varit lite upp-och-ner.
Kuren vi köpte innefattade 42 portioner soppa/dryck var, detta kostade väl ganska precis en tusing var.
Lena på Hälsobyrån(där vi inhandlade den) blandade bland de smaker som fanns, och sa att det var bara att byta ut någon smak om vi inte gillade den.
Smakerna vi fick var: jordgubb, banan, kakao, kakao med minsmak, cappuccino och vanilj. Smak på soppor: Svamp, grönsak och kyckling.
De flesta smakerna var helt klart över förväntan, riktigt goda.

Igår och idag har jag varit hemma från jobbet. Dagarna har mest gått ut på att hosta, snora o kraxa... mycket mer än så har inte hänt. Fruktansvärt less nu, vill verkligen vara på jobbet... men som det är nu vet jag inte om de vill ha dit mig.... det är inte så roligt när någon sitter o hostar konstant.
Känner dock att det är lite på bättringsväg. Kanske tillbaks imorgon, annars tar jag sikte på torsdag.

Kommentarer
Postat av: Mandy lane

Yo go girl!!! Hälsa Johan att jag tycker att han är duktig också!!!! :) Det måste vara svårt att stå emot att frestelser? både du och jag älskar ju maten och lukten av mat när vi är hungriga. Jag försöker också gå ner några kilon. Jag har slutat helt med allt som heter socker. Inget godis, ingen smabbmat, inga kakor, ingen läsk... egentligen ingenting. Det har fungerat bra förut så jag tänkte testa den här metoden igen. Jag har aldrig mått så bra med mig själv som jag gjorde då. kram

2010-02-17 @ 08:31:54
URL: http://garper.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ni e så duktiga! :)

2010-02-24 @ 12:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback