Vilken kyla...

Okej, alla klagar redan på kylan... jag måste oxå klaga lite.
Det är inte alls kul när det är så här kallt,  sover med dubbla täcken, linne, pyjamasbyxor o duntofflor. Att tvinga sig att gå ut tidigt på morgonen är inte så trevligt, avundas dem som får stanna kvar hemma när det är så kallt.
På eftermiddagen är det lite bättre, men fortfarande ruskigt kallt.

Jag blev lite friskare till slut och lyckades jobba på fredan. Tyvärr sitter hostan i ännu i skrivande stund... så drygt med hosta.
Lördagen titta köparen av tv-möbeln förbi, riktigt skönt att bli av med den+att inkassera lite cash =).
På kvällen åkte jag, Johan och Emma hem till Jenny & Martin(och lille Zixten såklart).
Martin fyllde år så vi uppvaktade han samt glodde på Melodifestivalen.
Söndag drog Johan snortidigt(vid 7) med tåg till Trondheim för att sedan flyga vidare till Oslo.
Jag insåg att jag inte skulle få nåt vettigt gjort hemma så jag drog på jobbet för att arbeta lite övertid.

Måndagen trodde jag att min soffköpare skulle dyka upp som vi hade bestämt tidigare, fick inte tag på henne.. blev less o for till Elin på Frösön för att hälsa på. Riktigt trevligt.

Igår efter jobbet fick jag hjälp av Elin att hämta upp flyttlådor i Valla hos Andrea. Jäkligt snällt av henne att skänka bort massa flyttlådor =).
Borde ha packat en massa igår när jag kommit över något att packa i, men jag var helt slutkörd i kropp o knopp...blev liggläge i sängen slökollandes på OS.
Det var ganska livat i huset igår, trapphuset stank fylla, massa oliv o vid ett tillfälle lät det som om någon försökte bryta sig in. Då hoppa jag upp ur sängen o smällde upp dörren.. visade vara en tokpackad tant som famla i mörkret och trodde att min dörr var dörren ut.. när jag öppna dörren försökte hon komma in o flåsade: - Jag måste ut!. Jag föste ut henne låste upp ytterporten o pekade att där var ut.
Vid ett senare tillfälle var det nån som banka en lång stund på mitt fönster, stod i duschen då o kände inte att det var min sak att öppna. När jag kom ut ur badrummet var bankaren borta.

Ikväll håller jag på att packa. Känns lite lustigt, hittar en hel del saker som jag inte sett på många år. Har konstaterat att jag är ägare av ungefär 300 pappers och papppåsar. I alla skåp o lådor dyker det upp nya påsar.
Imorgon ska jag packa ner allt jag inte hinner packa idag+att Natanya(soffköparen) kommer och hämtar soffan.
Fredagkväll kommer pappa så vi sätter igång med flyttandet, lutar åt att jag får sussa min första natt på Grundläggargränd på Fredag =).

Nu ska jag fortsätta packa o upptäcka skumma saker =).

Kommentarer
Postat av: Anna B

Skönt att:

1. Soffköparen inte hade dött

2. Slippa det där hemska huset från och med imorgon

2010-02-25 @ 18:45:37
Postat av: Anonym

Va kul för er=) Vi må få låna flyttkartongerna sen kanske...=)

2010-02-26 @ 17:38:21
Postat av: Zandra

Va kul för er=) Vi må få låna flyttkartongerna sen kanske...=)

2010-02-26 @ 17:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback