eh? tack för god service?

I fredags blev det bussfärd efter jobbet mot Undersåker. Christian kom o hämta upp mig så jag slapp bära allt bagage hem till Johan. Johan fyllde somsagt år i fredags, vi(familj o vänner) firade lite smått med supergod smörgåstårta... goda drycker o lite singstar.
På lördagen var det kanonväder, vi åkte till Järpen o gick en långpromenad med Johanna & Robin. På kvällen åkte vi ett gäng på 15 personer till Åre o gick på Wallmans. Hur kul som helst! Jäklar vad proffsiga artisterna/servitörerna var! Alla borde verkligen åka dit o uppleva! God mat bjöds det på oxå.
Efter showen stanna vi kvar en sväng på nattklubben.

Söndagen var både jag och Johan ganska seg. Vi hämta upp Christian o for till Holiday club för att fika.
På eftermiddagen åkte Johan o jag in till stan, hyrde en film(The ugly truth, riktigt bra!).
Senare dök Emma upp, vi gick o såg Sherlock Holmes. Riktigt bra! 

Idag på lunchen kom Johan o hämta upp mig, vi hade bestämt att besöka Hälsobyrån för att inhandla Camebridgekuren. Vi vill ge kuren en chans.... Johanna & Robin har verkligen rasat i vikt på 2 veckor.
Så imorgon drar vi igång med milkshakes o soppor.
För att sedan börja äta så bra som möjligt för att lyckas hålla vikten (2 kg vätska går typ alla upp efter kuren, statistiskt ska man kunna tappa i vikt 1,5-4 kg/vecka).
Blir intressant.

Måste berätta om ett skumt samtal jag ringde ikväll.
Har skjutit upp att meddela flytt till Com hem för att fundera ut ett bra erbjudande(ville uppgradera både bredbandet o digitaltv'n till bra pris).
Lyfter telefonen o ringer kundtjänst.
Plötsligt hörs en killröst: -Hallå. (helt utan inlevelse)
"Hallå?" Svarar man så när man jobbar på Comhems kundtjänst? När jag jobba på glocalnet svarade man alltid så charmigt/glatt som möjligt " välkommen till Glocalnets kundservice du pratar med....".
Jag fråga killen om man kunde anmäla flytt hos han (anledningen till att jag fråga var för att man ofta har olika avdelningar om det gäller sälj, flytt, faktura etc).
Han svara bara uttråkat: mmm det går väl.
Jag uppgav min nya adress, långsamt och tydligt. Han repetera inte det jag sa utan bara knappa in.. ingen bekräftning liksom.
Sen fick jag i princip dra ur han vilka erbjudanden som fanns om man ville uppgradera.
Varför engagerade han sig inte? Nog för att det finns jobbiga säljare... men va fan.. här ringer en kund(jag alltså) som är villig att binda upp sina abonnemang samt uppgradera dem båda... kanske läge att engagera sig lite? Erbjuda mervärden? Alternativ etc.
Han får ju säkerligen provision för båda uppgraderingarna, han borde varit(eller åtminstone låtsats) gladare.
Jag sa att jag ville uppgradera både bredbandet o tv till large.
Sen sa han bara vänta, var knäpptyst i telefonen i kanske 4 minuter.
Gissar att han gick in på facebook eller chatta med någon för att fördriva tid.
När han "äntligen" dök upp i telefonen sa han bara monotont: nu är allt klart.
Eh? Okej, sa jag o tacka.
Jag hade förväntat mig ett muntligt kontrakt med inspelning.... kändes som en skum affär det där.
Min slutsats är att han är antingen sjukt less på sitt jobb, haft en dålig dag/kväll. Oavsett vilket, så där oproffsig får man inte låta när man jobbar i kundtjänst!
Jag hymlar inte med att jag var spyless på slutet när jag jobba för Glocalnet. Men jag kan lova o svära på att ingen kund kunde höra det på mig, jag svalde helt enkelt o gjorde så att det lät på mig som att jag hade det mest fantastiska jobbet i världen. Så måste man göra ibland när man agerar ett ansikte utåt för företag.
Inte så sugen att ringa Comhem igen precis. Stöter jag på några problem blir det nog ett mail istället.

Dags att sussa.


Kommentarer
Postat av: Karolin

Hej! Den där killen borde fått sparken för längesedan! lite hyfs borde han ha! om jag va du skulle jag ringt dit igen bara för att kontrollera uppgifterna, att som blev rätt! (å prata med någon annan förståss!) Jag vet inte hur länge jag blir uppe, har inte bokat nått än. har inte planerat nått för den delen heller:P vi måste träffas nått!! Kramar

2010-02-09 @ 10:59:53
URL: http://litenjamtlanning.blogspot.com/
Postat av: Emma

Men va faan! Jag håller helt och fullt me Karro, så där kan man ju inte hålla på när man sitter i en Kundtjänst, de fattar ju vem som helst! Kramis

2010-02-09 @ 17:08:29
URL: http://gulligajag.blogg.se/
Postat av: Dryden

Fast mailar du ComBort så får du vänta tre-fyra arbetsdagar på svar. :)

2010-02-09 @ 19:03:21
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Emelie

Kollade min "comhem-sida" idag, uppgraderingarna är genomförda iallafall.

Har dubbelkollat att jag har flera kanaler o nätet är faktiskt snabbare.

Skum typ var det iaf.

Kanske blir ett mail till ComBort sen ändå :)

Om inte priset på fakturan stämmer tillexempel.

2010-02-09 @ 20:35:51
URL: http://emselian.blogg.se/
Postat av: Anna B

Jag tycker att du ska ringa och klaga. Han kan ju förstöra någons dag.

2010-02-10 @ 07:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback