Se upp i backen =)

I torsdags knackade Sophie och 2 kompisar till henne på min dörr.
De ville se min lya. Alla 3 var i nittonårsåldern och väldigt pratiga/fnittriga/exalterade över lägenheten.
De tyckte att den var väldigt fräsch och att jag bodde fint, o det var ju kul att höra förstås.
Hon vill flytta in i slutet av februari, passar mig utmärkt. Ser inte framemot att slutstäda, men det är ju inte så många kvadratmeter som tur är(32 kvm).

På fredagen blev jag upphämtat av Johan efter jobbet. Vi for till GP och Willys för lite inhandling.
Laga till en god middag, sen blev det lugn kväll hemma hos mig.
Lördagen avverka vi x antal(många) Lost-avsnitt. Vid tre kom Emma in till stan, vi 3 begav oss till Clas Ohlson för att inhandla stjärtlappar(vi hade planerat in att ha en åk-kväll i "kärringbacken" på Frösön).
Mohahaha, vilka roliga stjärtlappar de hade, såg ut som valrossar med gummihandtag. Johan ville inte ha en stjärtlapp, vi åkte vidare till Maxi där han hitta ett superåk som hette Snowglider.
Vi käkade middag i Valla för att sedan bege oss till backen med snowglidern, stjärtlapparna och en snowracer.
Vi hann åka ett åk innan Boije & Magnus dök upp, med sig hade de en snowracer och en åkmadrass.
Jäklar vad roligt det var att åka!
Den backen är verkligen lagom lång för att man ska orka springa upp några gånger.
Sen for vi till Emma, tanken var att vi skulle spela lite spel... men alla var helt slut, vi for väl hem vid nio.

Igår hann jag o Johan se de sista avsnitten av Lost säsong 5. Blir lång väntan till sexan, den har snart premiär i Usa.
Skjutsade Johan till flyget o spenderade nästan hela dagen i Emmas soffa. Vi kika på Ice age 3(tror det blev fjärde gången jag såg den)... sen titta vi på Slumdog millionaire annars bara slöa med träningsvärk efter backåkningen.
På kvällen gjorde jag något hyffsat pinsamt.
Jag skulle gå på Ok/q8 på Stuguvägen för att handla nån mat. Jag hade dragit på långkalsong o jeans o traskat iväg. Inne på Ok/q8 upptäcker jag plötsligt en mjuk "böld" bak på vänsterbenet strax ovanför knävecket..... det var inte lite det bulla ut heller... som en extra skinkhalva fast för långt ner.
Misstänkte att det kunde vara en mössa, strumpor eller liknande som hamnat i byxan.
Fick lite panik... jeansen var ganska tajt.. så det var svårt att försöka få "bölden" uppåt eller neråt.
Tanken som slog mig var, antingen ser jag sjuk ut.. eller så tror de att jag snattat o gömt stöldgodset där.Gick runt o fundera en stund hur jag skulle göra, bestämde til sist att försiktigt försöka puffa det mjuka uppåt... så att det åtminstone doldes lite under nedre jackkanten.
Efter jag betalade hoppades jag att inte han i kassan skulle kika efter mig... för jag såg nog ganska stel o misstänkt ut.
Hade ju inte varit så kul att bli stoppad: Hörrö du! Vad har du där bak på jeansen?!
Jag hade tur. Ringde Emma på hemvägen o berätta om det dråpliga och hoppades att ingen skulle se mig.
Väl hemma var jag jäkligt nyfiken vad det var för en mjuk böld som fastnat där..... det visade sig vara en hopknövlad långkalsong(!!!). Fattar inte hur det gick till att den fastna inne i byxan o jag fattar inte hur jag inte kunde märka något förräns inne på Ok/q8. Knasigt!

Idag har varit en seg dag, en typisk måndag. Blev lite bättre på eftermiddagen. Efter jobbet blev det spinning med syrran o Marcus, riktigt najs.

Äntligen är min förrådsdörr fixad.... känns bra att det är fixat till Sophie ska flytta in här sen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha... Ja, nu förstår du hur jag känner varje dag med min påse på benet :P puss

2010-01-18 @ 22:08:27
URL: http://garper.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja, fast det var bara en lightversion.

Du har det värre du, hoppas du får slippa påsen snart.

2010-01-19 @ 10:04:22
URL: http://emselian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback