Partaj

I fredags hade jag lite re-union med några av mina gamla gymnasieklasskompisar så tillika vänner =).

Innan de dök upp så grillade jag, Johan, Johanna och Bejka. Johan var grillmaster ute på gården, vi hade tagit ner grillen från balkongen eftersom man inte får grilla där.
Vi grilla kyckling som vi åt tillsammans med stor go sallad och tzatziki.

Maddis, Carita och Jodo dök upp efter 18-tiden nån gång. Kärt återseende =).
Vi drack gott, babbla, sjöng sing star och hade det trevligt. Tack brudar för en mycket trevlig kväll! Att Johanna och Bejka var med var absolut en bonus, alla kom mycket bra överens!

  
(trist att jag inte tog fler kort så att alla var med)

Det bar iallafall av ut på krogen(Plaza), det var ganska kul.... Johan och Fredrik dök också upp efter en stund och vi skaka loss on the dancefloor.
Blev sibylla på vägen hem, Johanna(Johans syster) sov över hos oss på soffan.


Dagen därpå(Lördag) gjorde vi dock 2 inte särskilt roliga upptäckter (förutom att vi alla var bakis).
Grillen var borta! Vi hade lämnat kvar den ute för att den skulle få svalna, en annan nästan likadan grill har stått ute hela vintern och även nu utan att den försvunnit så jag tänkte att det skulle vara lugnt.
Visserligen var det ingen grill som vi hade köpt eller så, jag fick överta den när Micke & Karolin flyttade till Uppsala, men ÄNDÅ(!)... trist att den skulle försvinna på premiärgrillningen.. snopet helt klart.
Johanna hade oxå utsatts för stöld, regplåten fram på hennes audi var borta. Superskumt!
Det var troligen inga som bor här som ligger bakom stölderna, det var säkert några snorungar som passerade och passade på att jävlas.

Shit happens, eller vad ska man säga? Less på stölder nu? JA!
-------

På lördagskvällen nestämde jag, Johan och Johanna oss för att käka på Asia Wok. Även syrran och Marcus hängde med. De var bruna och fina efter en veckas vistelse i Turkiet som de kom tebax ifrån i fredags.
Efter maten gick vi förbi Videoteket för att hyra film. Johan hyrde Daybreaker och spontanköpte OC-boxen med alla säsongerna (Jippie! Jag har aldrig sett på OC men alltid velat göra det, nu har jag chansen att se det i rätt ordning).

Vi fem gick hem till oss för att se filmen, jäklar vad bra den var!!!!



Kortfattat var handlingen att allt folk på jorden var vampyrer, förutom 5 % som var vanliga människor. De livnärde sig alltså på det blod som de stackars få människorna fick lämna (som när man lämnar blod på sjukhus).
Det serverades blod i kaffet, ja blod i allt liksom. Men blodet höll ju förstås på att ta slut så vampyrerna blev allt mer argsinta och abstinenta. Så det försökte hitta en lösning på problemet för att de inte skulle dö ut....
Mer säger jag inte! Men bra var den!
Ganska rå på vissa ställen, men bjöd även på en del skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback