En rödlök i frysen...

hahaha... det hittade jag när jag skulle spana in utbudet i frysen tidigare idag.
Den ligger numera i kylen... frågan är om den kommer att kunna ätas över huvudtaget.

I fredags kom Johan in med Christian till stan. Vi röjde lite i lägenheten och bestämde oss för att fira lite (osäker på vad vi egentligen firade... men det var troligen att det gick att använda vardagrummet).
Johan fick vara kock och bjöd oss på en eldsprutshet korvröra med massa tabasco, jalapeños med mera som serverades med pasta. Till detta drack vi grogg (hur tänkte vi då kan man ju undra i efterhand.... dessutom femtioprocentig sprit blandat med typ fanta exotiska frukter.... fjortisdricka kan man nästan säga).
Efter maten tog vi en ny likadan grogg o satte oss i soffan. Efter en stund kom Christians morsa och syster förbi och joina oss. Vi gjorde nog inte så mycket speciellt, men vi hade jäkligt skoj. Ett antal groggar senare blev vi hungrig igen o bad Christians syster att skjutsa oss tur-och-retur till Raggarstatoil.
En korv senare var vi hemma. Vi satt nog uppe en bra stund. Christian somna i soffan. Jag o Johan i vår säng.
Dagen därpå när vi vakna var vi inte bakis.... vi var fortfarande full(!).
Efter en stadig frukost, dock något konstig sådan (bacon o stekt ägg i tunnbröd) så begav vi oss alla tre ut på Gregoriemarknaden. Mitt inköp blev ett pannband o 2 ostar.... Johan inköp bestod av den starkaste salamin jag någonsin ätit(kändes nästan som att tungan brann upp).
När vi kom tillbaks till lägenheten satt vi o kolla på diverse dokumäntärer på Discovery.
Christian for hem efter några timmar, jag o Johan fräscha till oss för att åka till Jenny & Martin(hämtade först upp Emma o handlade lite). Vi tillaga pizza o kika på Melodifestivalen. Vi blev något besviken över slutresultatet... våra röster(som var jäkligt svåra att få fram) gick till Timotej(deras sound hade åtminstone kunnat tilltala väldigt många länder i Eurovision, särskilt dem precis ovanför Medelhavet)... Salem hade annars kunnat få vinna.
Tanken var att både jag o Johan skulle vara nyktra för att köra bil hem(vi hade ju festat loss ganska ordentligt på fredan). Men det sprack.... rödvin lockade för mig och Johan tog öl o whiskey.
Efter Melodifestivalen pröva vi ett dansspel på Wii som heter Just dance... riktigt skojsigt.
Vid halv två ungefär gick jag Johan o Emma ut för att ta Nattbussen.... Emma hann precis för att hinna till Valla.
Våran buss skulle väl ha gått från konsum vid två... men det stannade en taxi o släppte av folk precis där vi kom o gick så då passa vi på att haffa taxin.

Idag har vi inte gjort många knop. Vi unnade oss en ordentlig sovmorgon... annars har vi mest röjt/tömtlådor och kollat på tv.
Martin kom o hämta upp oss så jag kunde köra Johan till flyget med hans bil.
Sen drog jag iväg och tränade....Afrodance. Blev ordentligt svettig, men härligt var det =).
Började kolla på Wallander, men insåg att jag inte kommer orka se klart.

Rolig helg iallafall.... men alldeles för fort försvann den.

Kommentarer
Postat av: Karolin

Hej Hej! skoj å läsa att ni börjar få till de i lägenheten! att de blir erat! =) kramar

2010-03-15 @ 18:52:37
URL: http://litenjamtlanning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback