Helgen som försvann

Ännu en gång så försvann helgen hux flux.

Fredagen hämta jag upp Johan på flyget, sen "mellanlanda" vi i Valla hos Emma där vi kika på Så ska det låta, därefter for vi hem.
Tapetseringen av hallen och vardagsrummet var äntligen klart, både jag & Johan är riktigt nöjda. (Bilder får bli sen, när det inte ser ut som en byggarbetsplats längre).

Johan hade rejäl tandvärk på grund av en visdomstand som höll på att växa upp mot en annan tand. På lördagen sökte han akuttandvård.... vi fick fara till Gällö(!).
Hade aldrig varit inne i Gällö förut så helt ointressant var det ju inte att åka dit.
Tandläkaren ville inte operera på en lördag, så Johan fick pencillin och nån annan pillerkur.
Sen for vi tillbaks till lägenheten och större delen av dagen som återstod gick åt att tömma sovrummet och köket. Hantverkarn ville att vi skulle förberedda så han kunde sätta igång på måndagen.
Det blev rejält rörigt, prylar överallt. Vi slet.
Sen for vi till Lina(brorsans tjej) i Lugnvik och gav henne present och fick tårta, hon fyllde 20 i fredags.
Efter det brumma vi vidare till Järpen där vi sov över.

Söndagen bara försvann.
Vi finputsa på det sista av städningen av Johans ganla lägenhet.
På kvällen for jag till Föllinge eftersom jag skulle besöka tandläkaren tidigt dagen därpå.

Igår blev det lite borra och laga hos tandläkarn.
Sen direkt till jobbet.
Slutade lite tidigare för att besöka min frissa.
Sen direkt till Anette för att konferera kring min superhjälte-outfit, hon har erbjudit sig att sy den till mig =). Riktigt bra tyg hade hon kommit över oxå.
Efter besöket gick jag och handla och gick hem, insåg först då att det inte gick att laga mat i köket(pga av all målning och maskering överallt)..... jag gick till Daffys och unnade mig en kebabrulle till middag.
Sen låg jag helt utslagen på sängen mitt i det röriga vardagsrummet och låg och kollade på tv'n(som var ca 1 meter ifrån).

Ser framemot kortvecka. På torsdag bär det av mot Jönköping. Ska bli skoj =)


Kommentarer
Postat av: Karin

Låter som en bilåkar helg ;)

Min mamma fick med åka till Gällö eller om det var bräcke när hon fick behov av tandläkare akut. Och hon bor ju Utanför hammerdal... En bra bit med andra ord, men då svängde dom ju in till oss ofter åt och det var ju trevligt :)

2010-03-31 @ 07:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback