La weekend

Efter jobbet i fredags blev det Afterwork på Plaza, tillägnad Mari som snart ska sluta hos oss för att pröva annat jobb.
Jag var först på plats, efter en stund kom Anna och Maria. Vi drack lite vin och pröva veckans drink(som inte var någon höjdare). Jäkligt bra priser annars på dryck, ett glas vin för 33 kr... not bad at all.
Sen anslöt de andra och vi fick sätta oss till bords. Dock kändes det som ett mycket avlägset bord till en början, vi satt så vi hade "utsikt" över baksidan/parkeringen samt regnet... inte så hög mysfaktor.
Jag beställde oxfilépasta, helt okej var den.
Blev lite efterrätt oxå, mycket mumsig. 
Strax före åtta kom Emma och hämta upp mig på Plaza, vi drog hem till mig och kikade på Så ska det låta o satt o snacka lite. Var skönt med ett litet break, var så jäkla trött. Vi kikade lite på Let's dance oxå, sen for Emma hemåt och släppte av mig utanför Plaza på vägen.
Anslöt till de kollegorna som var kvar. Några hade hunnit bli riktigt i gasen =).. haha.
Efter ett tag kände jag mig så trött och uppsvälld så jag valde att bege mig hemåt (det gjorde ont i magen bara av att stå, så dansa var inte ens att tänka på).

Hade beslutat(lovat chefen) att jobba lite på lördagen. Anlände till jobbet kvart över åtta. Kändes jäkligt segt o jobba, drog vidare vid två. Jag var tvungen att dra hem och tvätta då jag äntligen hade lyckats få en tvätttid(14-18).
Kände mig dock rejält sur,grinig, hungrig och trött när jag kom hem... . När jag anländer till tvättstugan med en massa kläder(motsvarande 2 överfulla tvättkorgar) blir jag helt förskräckt.... någon har en massa kläder där och håller på att torka i torkskåpet. FAAAAN, tänkte jag... nu har någon snott min tid bara för att jag kommer 50 minuter efter att den börjat. Jag började iallafall o tvätta eftersom tvättmaskinerna var lediga.
Visade sig inte var någon fara, mötte kvinnan som höll på att torka sina kläder och hon var klar.
Var ett helvete att bära tillbaka alla kläder efteråt och långt ifrån allt hade hunnit bli torrt. Då tog jag beslutet att aldrig någonsin tvätta så mycket själv igen, i fortsättningen ska jag tajma så att Johan är hemma isåfall att det är jäkligt mycket.
Orkade inte hänga upp kläderna för att jag kände mig så slut och less.
Hoppa in i bilen och for till Emma för att få tänka/göra något annat. Vi åt bacongryta och kollade Körlaget, och framförallt förberedde och planerade lite "lekar" med mera inför Vårforum i Vemdalsskalet. Kan nog bli uppskattat och kul =).
Vid halv tolv kika Johanna & Joffe förbi..... de var ganska så trötta, de hade kört från hemmet i Norge till Uppsala och sen upp igen för att fara hemåt. De stanna och drack kaffe som Emma bjöd på, vi hann spela lite tiotusen oxå.
Sen for jag hem... börja glo på en film och hängde upp tvätt till runt två.

Vaknade av att solen lyste på mig. Blev riktigt glad och kände att idag måste man ut och njuta.
Käkade lite frukost, begav mig sedan ner till Badhusparken för att möta upp Jenny, Martin & Zixten. 
Det var väldigt många som befann sig i Badhusparken för att njuta av solen och alla aktiviteterna där.
Vi tog o fikade på Törners, jag åt en toast och varm choklad med grädde på. Det var jättemysigt att sitta ute i solen o avnjuta det.
Sedan slog jag följe med dem hem till Frösön. De hjälpte mig att komma på vilken outfit jag kan ha på en av After-skierna i Vemdalsskalet.
Det blir Superwoman =). Jenny hade röda stövlar och ett par mycket passande strumpbyxor, så nu är det bara resten som fattas... typ röd mantel/cape och självaste "S-märket"... men det ska jag nog kunna lösa på något sätt =).
Johan ska vara Batman, Emma ska vara Lara Croft, Johanna ska vara Batgirl, Zandra ska va Catwoman, Joffe ska va Robin.... de är vad jag vet. De andra är nog inte helt säkra än.... hade varit kul om någon ska vara Hulken.. o Spindelmannen vore ju inte dumt. Kan bli riktigt skoj!

Nu blir det Wipeout.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback