Fix fix fix

Fullt ös har det varit sista tiden.
Jag har känt mig småstressad mest hela tiden under en veckas tid.

Förra fredan hämta jag Johan o vi for hem och sov första natten tillsammans i nya lyan.

Lördag for vi till Undersåker o jag hjälpte han att packa ihop sina saker.

Söndag for jag till Föllinge och umgicks lite med mamma o pappa samt gick igenom mina saker i källaren.

Tidig måndag besökte jag tandläkaren o fick mig en ordentlig chock av prislappen.
Sist jag var där pröjsa jag kanske 400 kr (om ens det). Nu ville de ha 1200 kr(!!).... eh.. men "tandbidraget" då tyckte jag.... det visade sig redan vara inräknat. Det som kosta om jag förstod rätt (utom själva undersökningen) var slipning av tandsten och de upptäckte ett litet kariesangrepp. Fick en ny tid att komma tillbaka.
Efter besöket hos tandläkarn blev det full fart till stan och jobbet.
På kvällen titta Emma förbi på middag.

Tisdag var det sjukt mycket att göra på jobbet, lyckades bara pricka in svåra ärenden som innehöll massor av fel.
Var helt slut i knoppen när jag kom hem. Johan, hans far o Johannes hade flyttat in alla Johans grejer tills att jag kom hem. Såg ut som ett bombnedslag i hela vardagsrummet.
Vi fyra gick o tog en varsin pizza på Daffys. Johan hann kika lite i tapetkatalogerna som jag hade lånat hem. Tur att vi har så lika smak, han samtyckte med alla de som jag hade spanat in som favoriter.
Sen for alla till Undersåker utom jag (de skulle lämna tebax lastbilen med mera).
Jag försökte få lite ordning på mina ouppackade grejer. Fastnade sen i tapetkatalogerna o satt uppe till halv ett och velade.

Onsdag(dvs igår) var ingen vidare bra dag. Ett otroligt deprimerande möte på jobbet gjorde att man kände sig ännu mer låg. Blev därför riktigt skönt att nyttja sin friskvård efter lunchen med långpromenad tillsammans med Jenny,Emma,Ida & Zixten. Bad dem ta med tapetkatalogerna ner på stan till Akelius samt min lilla lapp med önskemål.
Efter jobbet blev det blixtvisit hemma för matintag, sen direkt till syster för att hjälpa henne skriva en ansökan för ett jobb.
Sen blev det boxning med henne. Hur tufft pass som helst, låg o hyperventilera efteråt. Men ett jäkligt effektivt pass som kommer att besökas fler gånger.

Idag har varit en hyffsad dag. Vakna sent så jag tog bilen för att spara tid. Dock haft jäklig träningsvärk, känt mig stundtals som en nittioåring. Efter jobbet drog jag till först Ixohouse o sen Jysk för att försöka hitta snygga korgar. Hittade några billiga som får funka tillsvidare.
När jag kom till lägenheten bestämde jag mig för att ta saken i egna händer.... Jag röjde upp vardagsrummet.
Flyttade alla kartonger till ett hörn, monterade ihop soffan(5 delar) och satte på möbeltassar. Satte tv-bänken på plats, dammtorka med mera. Jäklar vilken skillnad det blev... nu kan man ju faktiskt gå i vardagsrummet.
Johan kommer hit imorgon, han lär nog bli aningen överaskad över att jag ordnat till det =).

Nu längtar jag helg....
 
Å nu är det absolut dags att sova. Bilen ska servas 7. Borde lämna den på bilbolaget åtminstone kvart i.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej tjejen! Kul att äntligen få läsa lite uppdatering i din blogg ;) hehe. Skoj med lägenheten och hoppas man får komma över på en fika sen när det är lite mer klart :D Ha det bra! Kram /Madde

Postat av: Zandra

Oj oj oj du ligger verkligen i kvinna=) Glöm bara inte att ta hand om dig/er själva!!! Ska bli jätte kul att få komma och kika när det är färdigt. Kramen

2010-03-13 @ 22:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback