Plus & Minus

Rödlöken gick inte att rädda. Efter många timmar i kylen(efter först någon dag i frysen) så har den sjunkit ihop till konsistensen av en mosig banan. Sörjer inte så hårt, men lite var det ju.... den hade passat kanon i min middag... fick bli gullök istället.

Idag på jobbet har jag känt mig ordentligt seg, har inte känt mig motiverad. Har nog inget med själva jobbet i sig att göra, snarare att jag haft huvudvärk och tyckt det varit kallt.
Efter jobbet stack jag ner på StepIn o träna spinning med syrran. Riktigt najs... har saknat måndagsspinning(absolut bästa passet o bästa tränaren enligt mig), har dock varit rejält svårt att kunnat boka en plats innan det varit fullbokat.
Imorgon väntar vattengympa på Storsjöbadet med Jenny, ska bli kul!

Håller på att vänta på att Svenska Hollywoodfruar ska börja.
Saknar Johan redan, anar att det kommer bli en jobbig väntan nu när han är borta i Norge... särskilt om jag har abstinens nu efter bara en dag. Men det är bara att hålla ut... försöka fokusera på annat... typ träning, få ordning här hemma m.m.

I jämförelse med mitt förra boende så är det mesta mycket bättre här.
En sak som helt klart hamnar på minus är möjligheten att få en tvätttid.
När jag kika igår visade det sig att alla kvällstider(dvs 18-22) är bokade framtill 27:e denna månad(!).
Vill ogärna tvätta på helgen, men lyckades komma över en tid på lördag.
Det ultimata vore ju att ha tvättmaskin och eventuellt torktumlare i lägenheten, men det handlar väl om att planera... så har man bättre chans att få en bra tid.

Längtar till all renovering drar igång. Hela lägenheten kommer att vara ett renoveringsprojekt ett bra tag. Först i juli kanske allt är klart. Badrummet lät de som att de skulle ta itu med först om någon månad.
Därför har vi inte ens tömt i närheten av alla flyttlådor ännu. Vi har bara det viktigaste framme... ingen vits att hänga upp något på väggarna eller inreda så mycket när det ändå ska tapetseras först.
Nu har vi satsat på att göra det möjligt att leva o bo bara.
Känns dock skumt att vara själv på så här stor yta.... det är ju mer än dubbelt så stort mot hur jag tidigare bodde.


Kommentarer
Postat av: Madde

Du, Jenny och Martin med barnvagn passerade mig på bron idag, jag vinkade men ingen såg :(

Vi får höras. kram

2010-03-21 @ 20:04:13
URL: http://garper.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det missade jag!!

Konstigt att vi alla 3 missade.

Hade vi sett eller hört dig hade vi förstås hejat =)

Ja vi hörs snart =)!

Kram

2010-03-21 @ 20:33:49
URL: http://emselian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback