3 veckor...

....sen jag skrev någonting här.
Haft väldigt lite inspiration och motivation att skriva, prioriterat annat helt enkelt.
Datorn hemma slås väldigt sällan på, när jag tänker efter så kanske jag tryckt igång den i snitt 1 gång per vecka senaste veckorna.

I fredags allafall kom Johan hem, på kvällen hälsade syster och Marcus på. Vi lira rockband och hade trevligt hela kvällen.

Lördagsmorgonen bar det av till Offerdal för min o Johans del för att kika på Folkrace, det var första tävlingen i sponsorcupen och det ville man ju inte missa.
Vad jag däremot missa var att klä på mig ordentligt...... hela området var ju en enda gyttjepöl(gegga+regn=gyttja). Jag hade vita sneakers och jeans... hur tänkte jag där? Dom var inte så vita efter några timmar, det ultimata hade helt klart varit stövlar och regnbyxa.
Som tur var lättade det under dagen och blev ganska soligt stundtals. Emma, Tomas o Boije var oxå där o titta, dessvärre gick det inge vidare för dom som vi heja på...Boije, Magnus o brorsan(ingen kom till någon final, Magnus var ganska nära men hans bil hade nog inte "orkat" final).
Efter folkracetävlingen for vi hem, Emma stanna kvar hos o vi sola lite på balkongen då det plötsligt blivit rena sommarvärmen. Emma for hem till sig, jag o Johan orkade inte vara ute så vi gick in och kolla på Bröllopsfotografen(ganska bra film). Efter en stund knackade Emma och Emil på, vi bestämde oss för att göra gemensam middag. For iväg till Maxi och inhandlade lite saker till vad som skulle bli en supergod sallad.
Sen spelade vi fyra rockband(Emil och Joahn på gitarr, jag på trummor och Emma på sång).
Ganska sent dundra Tomas, Lulle, Boije och Magnus in en stund. Då blev det singstar istället.

Söndagen var en slappardag ordentligt. Men lite nytta gjorde vi oxå, Johan skruva upp gardinstänger i alla rum och jag satte upp gardiner..... Äntligen! Har känts så jäkla tomt att varit utan gardiner i fönstren, blev genast lite mer hemtrevligt.
Nästa steg blir IKEA, vi har kommit på ganska mycket saker som vi behöver för att kunna få riktig ordning här.
Främst är det ju garderober, just nu ligger det nån hög kläder här, en annan blandad hög där osv. Vill man hitta något speciellt klädplagg är det lite som att hitta en nål i en höstack.
Idag har en snubbe varit här och tagit mått på köksluckorna, så om typ 4-5 veckor levereras dom och kan sättas upp. Det kommer verkligen bli ett lyft för köket med nya luckor, handtag och ny bänkskiva.... längtar!

I mitten av sommaren gissar jag att de drar igång med badrummet.... det blir najs... men hade inte varit fel om de började med det ganska snart. 

På jobbet rullar det på. Har blivit ganska mycket jobba på slutet, dels för att bättra på flexen och även en del övertid. Trivs fortfarande ruskigt bra =).

Nu dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback