Tankspridd men effektiv =)

Dagen börja med att jag var lite extra döv och snurrig.
Hörde ordentligt fel på "Digestive-paret" och Biggest Loser, mohahahaha.

På fredag blir det jobbfest på Oleary's med 50 o 60-talstema(i form av utklädnad) om man vill.
Jag har ordnat så att jag ska få låna en jättefin klänning av Elin, så jäkla gulligt av henne att låna ut den.
Håret o sminket har Jenny rekat och ska hjälpa mig med på fredag =), oxå hur gulligt o snällt som helst.
Idag strax innan lunch brumma jag, Söderknopp, Sandra o Louise iväg till Kupan för att se om vi kunde hitta nåt intressant där. Min förhoppning var att hitta några passande billiga skor, dessvärre hitta jag inga i rätt size =(.
Ingen av oss hitta något överhuvudtaget som föll i smaken.
Men sen skicka vi diverse inspirationsbilder till varandra för att få uppslag/ispiration, blir nog hur bra som helst.

Efter jobbet blev det salladsmiddag o städa. Sen Biggest Loser (hi hi hi) o därefter inleddes projekt: "Baka-nåt-gott-att-bjuda-kollegorna-på-enhetsfikat". Vi turas om att baka till varje torsdag.
Jag bakar i snitt ungefär aldrig, det e ganska lite det. Men jag har känt lite ågren en längre tid att de flesta andra (en del flera gånger)bakat o jag har bara mumsat men aldrig bjudit själv. Nu måste man inte baka om man inte känner för det, klart man kan handla något.... har varit mycket köptårtor på slutet, det har varit en del födelsedagar o så. Men det har känts som jag velat anstränga mig lite mer än att köpa färdigbakat.

How ever, efter att letat länge hittade jag till slut ett recept som beskrevs som "lättbakat" men kändes ändå lite smålyxigt. Gick dock åt mycket längre tid än jag hade trott, typ 2 timmar. Receptet visade sig inte stämma riktigt.... det som jag beräknat som dubbelsats blev bara som enkel av någon lustig anledning... så jag fick göra en smet till.
Till min stora chock såg jag sen att mina bakverk inte såg likadana ut efter gräddning (!). Då blev jag nervös o funderade om jag skulle bli tvungen att göra en tredje smet(vilket det inte fanns tillräckligt med ingredienser för), men efter att smakat båda så insåg jag att det inte var någon större skillnad i smak, bara utseendet... pew!
Blir spännande o höra vad kollegorna tycker om det imorgon. Jag förväntar mig inte direkt stående ovationer, dagens ros eller titeln årets mästarbagare... så länge det tycker att de smakade okej så är jag mer än nöjd =)
hi hi...

Bjussar på en bild från en mycket tidig bakning

 Hi hi.

Nä, nu kallar sängen på mig... så det är bäst att lyda.

By the way.... drog lite förhastade slutsatser.... förlorade inte 82 kr på Storsjöbadet.... hittade dom på byrån hemma, måste lagt ur dem när jag kom hem igår o sen varit tankspridd o glömt det.
Skönt att de "kom tillbaks" iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback