2010-11-02

Idag ringde Akelius och ursäktade att inget hänt i badrummet på 2 veckor men att de skulle jobba vidare idag. När jag frågade vad anledningen till att allt stannat av berättade hon att firman hade tagit på sig för mycket jobb och inte hunnit med allt de lovat(inte så bra alltså). Passade på att fråga om vi kommer att få någon kompensation för att vi är/kommer att vara utan badrum under så många veckor, och lyckligtvis kommer vi få ganska bra kompensation när de räknar ut hur många dagar vi varit utan badrum tills att det är klart =).
En annan sak hon tog upp var att de hade stött på ett litet problem gällande vårt badrum. jag och Johan ville helst få en duschhörna istället för badkar.... men eftersom vi har ett fönster som är lite lustigt placerat i vårt badrum visade det sig inte vara möjligt med duschhörna. Alternativet skulle vara nån slags uformad skena i taket att fästa duschdraperi runt för att undvika fönstret. I mina öron lät det lite schabbigt så jag sa att de kan få sätta dit ett nytt badkar.
När jag meddela Johan blev han kanske inte helt nöjd med det beslutet men skrattade efter en stund o sa att han får väl vänja sig.

Lite missnöjd att viktnedgången från förra veckan endast var 0,2 kg. Tyckte jag kämpade på riktigt bra med mat och motion. Jag får glädjas att det faktiskt var ner istället för upp.



Varit en riktigt seg eftermiddag. Åt bakpotatis med tonfisk röra och orkade endast umgås med tv'n i form av gammal repris av Project runway, 3 avsnitt True Blood, Biggest Loser och Desperate Housewives.

På torsdag kommer Johan tillbaks från arbete i Undersåker, ser framemot helgen som föjer... jäkligt skönt med halvdagsjobb på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback