! ! !Äntligen! ! !

För 6 veckor sedan ringde dom och berättade att de skulle dra igång med badrumsrenovering veckan därpå.
(Äntligen tyckte jag som redan då hade väntat hela sommaren på att de skulle dra igång)
Jag blev så upp-i-hejsan då att jag direkt på kvällen tömde hela badrummet samt skruvade ner toahållaren och krokarna(tog även bort duschdraperiet) för att det skulle vara klart för hantverkarna att dra igång.
Några veckor gick och ingenting hände. Hängde tillbaka duschdraperiet och satte tillbaka de nödvändigaste sakerna. Idag tog tålamodet slut så jag ringde för att få en lite mer exakt tid på när det händer, hon sa då att de blivit försenade av alla de andra badrumsjobben i området men enligt den senaste tidsplanen skull de sätta igång med vår adress vecka 40 (dvs den här veckan). När jag kom hem såg jag en lapp från badrumsrenoverarna att de sätter igång nu på fredag. Finally! så börjar det hända något.

Annars då... i måndags hämtade jag mamma o pappa upp sängen som jag o Johan beställt från Mio.
Allt gick kalasbra, tills vi skulle knuffa in sängen mot väggen(vi byggde ihop den i mitten av sovrummet).
BRAK! Sockeln som hela sängen vilar på vek sig på ena kortsidan. FAN! tänkte vi. Vi lyckades iallafall bända upp den så att den håller provisoriskt, men vi vågade inte flytta den en centimeter. Så nu står sängen mitt i sovrummet i väntan på en ny sockel, vilket vi borde kunna få ut en ny för eftersom jag såg att den var småskadad redan innan men tänkte att det inte skulle vara någon fara. Har dokumenterat skadorna och mailat till Mio.
Sängen är iallafall hur skön som helst, kanske rentav för skön... och då menar jag det faktum att man knappt tar sig ur den på morgonen ;) .

I måndagskväll åkte jag och Jenny till Ås för att träna Zumba.
Therese höll i det och det blev hur lyckat som helst, närmare 50 personer dansa loss i föreningshuset... lite trångt.. men det gick ganska bra. Blir 5 gånger till av Zumba där =)

På fredag kommer äntligen Johan hem igen, lutar åt lugn hemmakväll(fredagsmys). Sen på lördag bär det av mot Föllinge för våran del, vi ska hjälpa mamma o pappa att röja upp lite.


Kommentarer
Postat av: Zandra

Åh va kul för er att dem ÄNTLIGEN ska börja med renoveringen!!!

2010-10-07 @ 17:34:48
Postat av: Emelie

JA, det känns gött!

2010-10-08 @ 10:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback