Spöke?

Från i torsdags går det inte att använda badrummet alls.
Nu är det både toabesök och duschbesök i dusch/wc-vagnen 200 meter bort som gäller.
Det gäller att planera när man blir kissnödig alltså.... går väl hyffsat.. men längtar förstås tills renoveringen är klar.
Nyss hemkommen från ett duschbesök i vagnen, varit i Ås och tränat Zumba erhm.. just ja.. menar Latino Flavor... det fick visst inte heta Zumba längre. Härlig träning iallafall =).

Igår for Johan iväg med Nabotåget till Trondheim>flyg till Oslo för att återigen jobba.
Jag tillbringade kvällen med tv och film (The road/Vägen). Filmen var ganska bra... men helt klart kuslig på sina ställen.
Efter den kusliga filmen la jag mig själv i den stora sängen för att sova. När jag nästan somnat väcks jag av ett ljud. Grrrr tänkte jag, vad är det för granne som drar igång tv/radio så högt och sent? Ganska fort förstår jag att det inte är från någon granne ljudet hörs, det är från vår lägenhet!! När jag tittar upp ser jag hur det reflekteras på rutan i vardagsrummet.... TV'n har gått igång och visar en fotbollsmatch på hög volym(!). Jag rusar upp i mörkret och stänger av den, för säkerhets skull knäpper jag bort all ström.
Åter tillbaka till sängen börjar tankar att flyga runt, hur fasen gick det där till?
Glömde jag stänga av tv'n när jag hade sett klart på filmen? Nej, jag vet med all säkerhet att jag stängde av på dosan och tv'n blev svart.
Har någon granne möjligen en samsung-tv och signalen från en sån dosa gick till vår tv? Känns långsökt, men det var det jag valde att tro för att kunna somna.
Självklart slog även tanken på att ett spöke av något slag valt att trycka igång den.

Kom sent(åtta är sent i mina ögon) till jobbet pga dålig sömn. Sen hade jag inga hörlurar att kunna lyssna på radio, vilket gjorde att dagen kändes dubbelt så lång. När jag slutade vid halv fem var jag helt snurrig och matt.
Gjorde omelett, kika lite tv och for sen till Ås och tränade.
Pratade med Johan på telefon när jag kom hem, jag berättade om "spöket". Men han sa ganska direkt att Samsungs tv's brukar kunna göra så.. slå på sig själv om den är på standby.
Hm.. kändes ju bra att höra... även fast jag aldrig upplevt det tidigare.
Enligt Maria på jobbet spökade det för många år sedan i trappuppgången bredvid min.... så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Nä, nu börjar det bli sent. John Blund väntar.

Kommentarer
Postat av: Maria S

Klart det var ett spöke! Han har bara bytt trappuppgång! ;)

2010-10-19 @ 17:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback