Jobb men inte alltför jobbigt

Nu har jag snart jobbat klart första arbetsveckan. Hade hoppats på en mjukstart men riktigt så blev det inte... det blev snarare rivstart. När jag kom tillbaks var vi i läget när vi har som mest att göra, dessutom upptäckte jag rätt fort att jag i princip var själv på två "extrauppdrag" som vi normalt är kring 5 stycken per uppdrag. Svårt att förklara... men jag har iallafall slitit ganska hårt. Dessutom är det frivillig övertid just nu, förhoppningsvis kan vi slippa beordrad övertid. Jag är åtminstone nöjd och stolt över det jag lyckats åstadkommit (insåg precis att jag nog aldrig skrivit det ordet förut, blev tvungen att "kontrollgoogla" hur det stavades =) )under min första arbetsvecka.

Veckan har ändå gått fort känns det som och det känns väldigt bra.
Har dock lidit av radioabstinens hela veckan..... är så van att kunna lyssna på radio på dagarna men min gamla w880i som jag använt nu på slutet har dessvärre ingen radio att erbjuda. Min LG ligger fortfarande i koma... jag har beställt ett nytt hjärta(batteri) i hopp om att det endast är det som gått åt. Beställde det i söndags.. tyvärr har det inte kommit än.... beställde på en internetsida och jag misstänker att de beställer sina saker från Hongkong och att det är därför det tar tid.

Sen i tisdags har jag tillfälligt varit Frösöbo. Jag Jenny och Zixten har sällskapat och det har varit riktigt trevligt. Middag på bordet när jag kommit hem från jobbet, matlåda till lunch dagen därpå, fått håret färgat, sovit i jätteskön säng, en hel del bus och lek med Zixten. Såklart så har jag ställt upp med sådant jag kunnat bidra till, alltid viktigt att komma ihåg vikten av att ge och ta. Jag har haft det riktigt bra, mycket trevligare än att vara själv.

Till helgen väntar mer jobb. På lördag ska jag stå med Emma som funktionär på folkracet på Lungre. På söndag tänkte jag passa på att jobba övertid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback