Mör

I fredags begav jag och Johan oss ut på bläbärsjakt. Vi hittade 2 liter innan vi blev less... vi upptäckte sen att det var exakt så mycket som vi orkade rensa. Känns gött att frysa ner och kunna ta fram sen i vintern och kanske lägga på en paj =).
Igår följde vi med Johans mamma Lisa på en fjälltur. Vi utgick från Vålådalen och gick längs en led mot Stensdalen tror jag heter. Vi skulle titta efter kantareller.. och det hittade vi en hel del av oxå. Jag han dessutom plocka en liter blåbär i farten när vi gick =). Efter vi vandrat strax över en mil stannade vi och fikade vid en bäck.
Jag och Johan var lite trött så vi vände tillbaks efter fikat medans Lisa fortsatte en bit (hon är otroligt vältränad och skulle hinna ikapp oss lätt fast hon gick nån extra kilometer).
På vägen tillbaks började min hörgra fot strejka strax ovanför fotknölen... varje steg var en hemsk smärta, men det var bara att bita ihop. De sista kilometrarna tillbaka strejkade båda fötterna, det sved under lixom.
Jag var otroligt lättad oxå stolt när vi nådde bilen. Jag har ju inte motionerat alls under semestern och att då ge sig på över två mil i den terrängen(uppför, nedför, stockar, stenar, gegga, rötter blandat) var lite att ta vatten över huvud. Vi hade iallafall sjukt bra väder... så vi gick alla i shorts och linne/t-shirt.
Vi belönade oss med pizza efteråt. Sen var vi soffliggandes resten av kvällen och kunde knappt röra oss.

Även idag har kroppen värkt, har stretchat både igår och idag. Vi kom iallafall till stan på förmiddagen.
Johan packade sin resväska. Vi tittade på Gulliver's resor som hade kommit med posten (lovefilm), den var helt okej. Sen skjutsade jag Johan till flyget, även hans semester är över nu.

Hälsade på Elin en sväng nu på kvällen och blev bjuden på god äppelpaj.
Dags att uppsöka sängen nu.. imorgon börjar allvaret igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback