Längtar

Paketet från Hong Kong med mobilbatteriet har fortfarande inte kommit, idag har det gått 10 dagar sedan jag beställde det. Enligt hemsidan skulle det ta ca en vecka för leverans. Ja ja, bara att stå ut.. men lite frustrerad är jag

Annars är det jobb som är i störst fokus nu. Jag är inne på min tioende arbetsdag på raken (i lördags jobbade jag visserligen inte på Kassan, men folkracejobb i spöregn ståendes nästan hela dagen räknar jag också som jobb).
Utöver vanlig arbetstid har jag jobbat övertid varje dag denna vecka. På eftermiddagarna och kvällarna har jag haft rejäl huvudvärk eftersom hjärnan fått jobba på högtryck under stress. Men jag har på nåt lustigt vis vant mig med att huvudvärken är där. Blir även arbete på lördag. Så om 3 arbetsdagar har jag en ledig dag som väntar =).

På fredag kommer Johan hem. Tretton dagar har gått dåt sen vi sågs sist. Han är efterlängad... man blev ju riktigt bortskämd att få vara med honom hela tiden under vår treveckors semester =P .
Så jäkla sött idag... jag satt på jobbet på förmiddan och fick plötsligt en sån stak känsla av saknad efter honom. Jag tog upp mobilen för jag ville skriva "Jag saknar dig"..... då ser jag att jag fått ett sms med just texten "Jag saknar dig" som Johan hade skickat bara någon minut tidigare som jag inte hade sett. det händer ofta att vi har någon slags telepatisk förmåga mellan oss. Jag kan tillägga att vi inte brukar skicka sms med den texten ofta, vi skickar knappt sms alls utan brukar istället ringa eller ses på skype på kvällarna när han är i Norge.
Det kändes väldigt speciellt att han skrev det jag tänkte skriva. Likaså händer det att vi ringer varandra precis samtidigt, eller tar upp något som den andre precis tänk säga. Det är väldigt coolt faktiskt.
Kallar man sånt själsfrände?
(Ha ha, google-nörden-Emelie blev tvungen att kolla upp vad själsfrände egentligen står för. Var lite olika bud, men ja.. Johan är min själsfrände =) )

Fasen vad mycket skoj som börjat på TV nu... hösten är verkligen bästa tv-tiden på året enligt mig. det börjar alltid nya serier eller gamla goda återkommande program i ny tappning/nytt folk.
True talent verkar helt okej, inte överexalterad direkt... men kan nog bli bra. Längtar däremot till Idol... jag följer alltid det. Blir intressant att se hur det går för den där killen som precis hade gått vidare bör jag och Nilo mötte på tåget till Uppsala =).

Ska ta och ringa Johan nu.


Kommentarer
Postat av: Fru Söderknopp

Sådär blir det jätteofta för mig och Jörgen med!

Känns nästan läskigt ibland. Har hänt att jag lyft telefonluren för att ringa honom och så kommer det ingen signal. Så ropar man ju förstås HALLÅ? Och då är Jörgen redan där. =)

Så ja, du har nog hittat rätt Emelie! Underbart!



Hoppas det lugnar sig snart på jobbet så du får slippa huvudvärken.

Kram!

2011-08-25 @ 07:48:50
Postat av: Sandra

Cute :) Jag känner igen det, underbar känsla.

2011-08-27 @ 22:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback