Weekend i Norge

Det var skönt och välbehövligt med lite semester! I snabba drag så hämtade Johan upp mig i Drammen i fredags efter jag rest typ hela dagen (bil, 2 ggr flyg, flygtåg). Intressant hur det kan se ut på ett bygge, de bodde faktiskt bättre än jag föreställt mig. Ganska mysigt. Kändes dock lite udda att vara enda tjejen på hela anläggningen de bor på. På lördag tog Johan med mig på en rundtur innan vår buss till hotellet kom. Spännande bygge(vattenkraftstation), men lite otympligt att spatsera runt med skor utan snörning o åtminstone två storlekar för stora(!). Ha ha. Sen slöt vi samman i en buss med andra medarbetare till Johan som skulle vara me på julebordet i Norefjell. Hotellet var jättefint, kan max varit två eller tre år gammalt... O beläget högt uppe i ett fjäll me skidbacken utanför. Trevligt mingel me Johans chef och trevliga kollegor, sen gigantiskt buffébord som var helt okej (ganska olikt typiskt svenskt julbord). Vi blev proppmätt o gick upp på rummet för att vila. Mycket lägligt fanns fyran på tv'n o just då visades "Så mycket bättre" :) vi orkade inte festa på mera utan somnade när programmet var slut. På söndag begav vi oss till Oslo. Vi bodde i ett högt hotell med 37 våningar tror jag... Vi bodde på 24:e. Lite tråkigt väder.. Men vi strosa runt lite ändå. Oslo verkar vara en rätt mysig stad. På måndagen blev det mer strosande. Sen på kvällen hade vi tur som kom med vårt flyg i tid eftersom det blev kaos på gardermoen o många flyg försenades eller ställdes in. Riktigt härlig helg.... Men faktiskt.. Borta bra, hemma bäst ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback