10 januari 2011

Helgen spenderades i Undersåker. Så jäkla härligt att bara kunna dricka vatten obegränsat utan minsta bök.
Vi passade på att fylla upp några dunkar så vi slipper koka på ett tag.

Igår kom vi tillbaks till stan mitt på dagen, då for vi ut till Frösön och gick en promenad med Martin och Zixten... hur härligt som helst.. bra väder igår.



I allafall så var det mycket påfrestande i helgen att se Johans familj äta en massa gott medans vi bara drack vatten och våra pulverdrycker. Hi hi, Johan blev ganska grinig... jobbigt att vara karl o gå utan mat. Jag vänjer mig så lätt när det handlar om så pass kort period.
Igår på kvällen vägde vi oss för att se om första veckan gett något resultat (vi kommer fortsätta en vecka till).
Vi hade gått ner ganska precis 4 kilo var, det känns otroligt härligt =)! Vi har beslutat oss för att vi direkt efter camebridgedieten går över till Lchf-metoden. Vi har hört mycket gott från vänner som kört den tidigare och även av flera som kör den just nu. För många blir lchf en stor omställning från det man vanligtvis äter, för oss blir det perfekt efter camebridge...  om vi då endast får tugga i oss saker med hög fetthalt, mycket proteinmat och typ inga kolhydrater är det ju bättre än ingenting när man ändå inte har tuggat på något alls under 2 veckor =).
Under nästa vecka ska vi även besöka gymmet tillsammans, blir nog trevligt. Tänkte ge Johan en frivecka på mitt gym. Är full av motivation nu över huvudtaget. Jag gissar att det är "Thailandslängtan" som stärker mig, ska bli så skönt med ledighet.
-----------
Idag gick Johan och mötte mig efter jobbet, vi begav oss ner på stan för att kolla in/jämföra priser på saker som kan vara bra inför resan. Vi spanade bland annat på myggnät, säkerhetsplånbok(sån man fäster på magen under kläderna) och förhörde en dam på apoteket om olika bra preparat.
När vi kom hem såg vi klart sista delen av Svärdet och spiran. Fasen vilken bra filmatisering. Klart något jag rekommenderar.
---------

Hi hi, tittar man på vårt kylskåp skulle man nästan kunna tro att det bor barn här.
I själva verket är det bara 2 Super Mario-tokiga vuxna som fått pärlplattor av Johans syster.


Det började med svamparna som vi fick varsin på vår julklappar. Sedan när vi besökte Undersåker i helgen visade det sig att hon gjort några fler.

Mario himself gick sönder lite grann(han är ganska stor), men han är limmad och väntar på magnet =)


Hihi, så omtänksamt av Johanna.


Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka fina kylskåpsmagneter! :D

2011-01-11 @ 19:49:30
URL: http://erikssonskan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja visst var dom söta, man blir glad varje gång man går förbi där =)

2011-01-12 @ 08:12:13
Postat av: Sandra

Meen guuud! Bodil älskar också Super Mario (om du kikar på hennes skrivbord nån gång så märker du), får jag härma? KRAM

2011-01-19 @ 09:19:59
URL: http://fridasandramarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback