Knasigt väder

Det blev helg även denna vecka.....

Så göttans gött med sovmorgon igår(lördag)... sen lyckades jag få massor av bra saker uträttat.
Besökte Dollarstore i gamla matpiraten-huset, kom därifrån med diverse diskmedel, tvättmedel, tandborste, plåster och annat som går åt.
Städade oxå upp lägenheten ordentligt, tog en långpromenad för att kombinera solning och motion.
På kvällen blev det myskväll hos Elin me Johanna, Zandra och lille Hugo som nu blivit 2 månader. Även Martin var med oss ett tag. Vi åt jättegoda wraps med kycklingröra, vitlöksbröd, salami, chorizo och tomat/mozzarellasallad.
Till efterrätt blev det glass, kladdkaka och jordgubbar. Mums!
Vi hade en mycket trevlig kväll.

Efteråt kring tio sa vi hejdå och jag gick förbi Emil på vägen hem, där blev jag kvar nån timme och spelade M.I.G med Frida och Björn.

Idag stod att titta på folkrace med Emma på schemat. Och jag jag skämtar inte när jag påstår att man i princip fick uppleva alla årstider på bara några timmar(!), När jag for i bilen på väg till Krokoms motorbana så började det småregna, fan tänkte jag som glömde paraply och regnjacka. Men den lilla skuren slutade strax efter att jag kommit fram. Sen tog det och blev hur varmt och soligt som helst, sen mulet och blåst, sen tokvarmt igen, sen en riktig regnskur som övergick till soligt. Det var verkligen hur svårt som helst att klä sig. En stunden satt man i t-shirt, sen med koftan på, sen jackan och sen ta av allt igen.
Vi stannade över prisutdelningen och anbuden (vi hjälpte Boije att buda på han bil, dvs vi fick 6500 kr var och en varsin lapp att skriva våra personuppgifter på och hans bilnummer för att hjälpa han behålla sin bil). Han hade 8 "egna" bud och 2 som andra lagt. Han hade alltså 80 % chans att få behålla den och det fick han oxå =) så det var ju bra. Så vi lämna tebax pengarna till han... men man fick ju känna sig rik en stund iallafall ;-). Halvarsson var oxå där och budade på sin gamla bil (som vann herrarnas a-final).. han fick tillbaks den =).
På tal om pengar så skicka mamma sms att hon vann högsta vinsten på bilbingon i Häggenås, trettiotusen var det men eftersom en till fick bingo samtidigt så fick de dela.. men femtontusen är ju kalasbra! Det är hon helt klart värd, jag är glad för hennes skull... stackarn som är hemma sjukskriven just nu för att hon brända sin hand på av en utspilld kopp kokhett kaffe på sjukhuset där hon jobbar.. fick massa stora blåsor och kan inte jobba då pga den stora infektionsrisken.

Åter till väde idag. Precis när prisutdelningen började drog det igår ett högt muller och det åskade ordentligt. Såg en jättestor blixt som var riktigt nära. Precis under anbuden öpnnade himlen sig och regndroppar stora som köttbullar föll ner på oss, det övergick till hagel.. jag och Emma sprang så fort det bara gick till våra bilar. Helt genomblöt satte jag mig i bilen, och jäklar vad haglet gjorde ont att få på sig.
På vägen hem fick jag  köra vindrutetorkarn för fullt och vägen var som en sjö.

En bild innan väderkaoset brakade loss.
Ha ha. Man skulle kunna tro att jag medvetet matchade brillorna och tischan.... dock kom tischan först och sen upptäckte jag att de enda solbrillorna som fanns hemma som inte var trasiga var just dessa.


Kommentarer
Postat av: Fru Söderknopp

Verkar som du haft en härlig helg!

Superkul att din mamma vann!! Vilken känsla! Och det är ju kul att pengarna hamnar hos någon som behöver dem ibland! =)

2011-07-11 @ 01:15:32
Postat av: Emelie

Ja verkligen superkul!

Vi saknar dig.

2011-07-12 @ 07:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback