Måndagsbarn

Länge sen jag var så här pigg och allmänt glad på en måndag. Härligt!


Ett bevis på att jag är ett måndagsbarn.




Jag blev otroligt rörd när vi hittade den här tidningen när vi gick igenom mormors saker för några år sedan (hon dog 2007). Hon hade alltså sparat tidningen från dagen jag föddes och även noterat längst upp på den att "Lillan föddes idag kl 7,07, vikt 3.560 gr, längd 51 cm". Det har hänt några gånger att jag läst lite i den, intressant att läsa om nyheterna, priserna på saker och sånt. Kommer alltid bevara den, ett härligt minne för mig och även av fina mormor.

Måndagsbarn är ett uttryck som jag inte riktigt vetat vad det betydde så jag googlade lite. Ibland omnämns det negativt som när man pratar om "ett riktigt måndagsexemplar".
Men jag hittade en annan beskrivning som var lite sötare

MÅNDAGSBARN är en ögonfröjd och är snällt och rart. Den som är född på en måndag, är oftast svärmiskt lagd, och har ett sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull.


Stämmer väl någorlunda kanske =)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Naaw, mitt hjärta smälter <3

2011-07-11 @ 22:23:46
Postat av: Emelie

=)

2011-07-12 @ 07:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback