Folkrace, mygg, hemmagjort spel, övertid m.m.

I lördags hjälpte jag och Johan till på Emmas postering på Folkracet i Föllinge, även Arne stod med oss.
Det blev lugn och solig dag ute på banan för vår del.

Bild 1. Publiken sett från vår postering 2. Arne(som för övrigt är släkt med Lennart Jähkel =) ) & Johan Bild 3. Zandra och Hugo som fanns på plats bland publiken Bild 4. Vi hitta även Johanna i publiken.

På kvällen grillade jag, Johan och brorsan i Föllinge. Senare på kvällen tittade Emma förbi och vi lira kubb, Ännu lite senare dök Emil upp med 4 av hans kusiner från Göteborg,,, okej alla var inte kusiner men det är enklast att skriva så.. de var iallafall mellan 13 och 16 år. Alla vi lira kubb ett tag tills myggen blev för jobbiga och vi gick in i huset.
Då fick vi lusta att spela sällskapsspel.... de enda spel jag hitta var olika frågesportsspel (typ TP, Besserwisser) vilket kändes trixigt när vi var så många. -"Vi skule haft ett Med vilda gester-spel här.. det hade varit perfekt" sa jag. Då kläcktes idén att vi skulle tillverka ett eget sådant!! Sagt och gjort så började vi klippa till smålappar där vi  alla skrev ord i en rasande fart... vi var ju ändå 9 personer... så på bara 5 minuter hade vi skrivit ner över 100(och fler blev det nog) lappar med ord som vi sedan skulle med hjälp av gester och ljud(inget prat) gestalta. Jag slängde ner alla lapparna i en liten Gina ticot-påse. Spelplanen gjorde brorsan och bestod av 2 ihoptejpade A 4-papper där han ritat rutor och skrivit Start i ena änden och mål i andra. Timglas fick vara timern i Emmas mobil. Vi delade in oss i tre lag med tre i varje och turades om att samla in så mycket poäng vi kunde.
Alltså... det var verkligen hur kul som helst! Alla hade skrivit så jäkla bra ord, blev många härliga skratt. Emil skrev visserlugen en del svåra ord (ha ha, så typiskt Emil).. vad sägs om monolog(svår att visa när man inte får prata) eller värst var nog ändå Flaggstångsknoppsrengörarmaskinist eller zoo-oordning(enda ordet som innehåller fyra o i svenskan, satte bindesträck för att lättare visa vad det är). Behöver jag säga att de som plockade upp de orden passade?
Vi bestämde att man fick möjligheten att passa en gång per tilfälle som man skulle gestalta ord.
Vi gav nog alla vårt Med vilda gester home edition exklusiv utgåva högsta möjliga betyg... alla hade hur kul som helst och orden räckte faktiskt riktigt länge. Hi hi, varför köpa dyra sällskapsspel när man kan göra ett eget som är bättre =).
Kring klockan ett drog Emils kusiner hem och endast jag, Johan, brorsan och Emil återstod... då skrev vi till kanske hundra extra ord och fortsatte med den "barnförbjudna versionen" av spelet, jag och Emma mot brorsan och Emil. Då kunde plötsligt ord som analklåda, piska, orgasm och andra mindre lämpliga(men roliga) ord, Fan vad vi skratta.


Spel under uppbyggnad =)
På söndag blev det sovmorgon. Vi drog in till stan mitt på dagen, Johan släppte av mig direkt på mitt jobb för jag skulle jobb några timmars övertid.
På kvällen blev det film i lägenheten (Jackass 3).

Igår tittade vi på Transformers 3. Riktigt bra film tyckte jag.

Ikväll har jag gått 1,2 mil tillsammans med syster och Madde, har blivit några sånna på sistone (promenader runt Frösöberget). Dessvärre blev det i helt fel skor(platta sneakers) ikväll så mina fötter ömmar något alldeles fruktansvärt, men men... värken har kanske lagt sig imorgon =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback