Kämpig start på veckan...

Igår var riktigt jobbig.

Det började med att varken jag eller Johan sov natten till måndag. Vi la oss redan vid 22, yeah en åttatimmar-sömn tänkte jag att jag hade att se framemot. Dessvärre var det stört omöjligt att somna, var det inte för varmt var det för kallt. Jag låg och blundade i fyra/fem timmar med vakna ögon under de stängda ögonlocken, det var som att jag glömt bort hur man sov.
Vid 4 hade jag nog precis lyckats somna men vaknade av en ilsken hostattack, jag hostade frenetiskt i någon minut.
Vid kl 6 steg vi upp, lämnade lägenheten vid 7. Jag skjutsade ut Johan på flyget, dessvärre hade inte flygplatsen öppnat sina dörrar. Så vi fick vänta en bra stund. Därefter styrdes kosan till jobbet, hade såklart hoppats på att anlända tidigare.
Sen väntade massor av ärenden av mer tidskrävande karaktär, och vi var inte många på plats den dagen.
En hemsk huvudvärk infann sig ganska direkt från att jag kom till jobbet och jag ville bara hem, hela dagen hade jag någon skum yrsel oxå. Kämpade ändå på till halv fyra, använde friskvårdstimmen för att kunna sluta då (den hade varit najs att haft kvar till fredagen).
När jag kommer ut på parkeringen har en norsk bil och husvagn blockerat vägen precis där bilen stod parkerad.
Med nöd och näppe lyckades jag sväng-backa ut. Hade tänkt åka och handla på Ica Maxi, men jag var så snurrig så jag ville inte riskera att svimma av där inne. Åkte till Thaivagnen på Genvägen, tog hem maten... käkade upp den och somnade i soffan. Fem i sex vaknade jag och kom på att jag lovat bort mig på promenad med syster och Madde. Blev 1 mil promenad, sista kilometern så regnade det ordentligt.
Jag fattar inte att jag orkade.

Imorse försov jag mig light. Jag vaknade 8.16... stämplade dock in på jobbet 8.33... måste vara något slags personbästa. Kastade bara på mig några kläder, rev åt mig matlådan, in i bilen och full fart till jobbet.
Började segt idag men sen blev det bättre.

Solen skiner därute så nu är det slutklagat =) Dags att vara positiv och fylla på med goa och glada tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback