Blixtar och dunder

Ja det kan man lugnt sagt säga att kvällen bjudit på.
Blött blev det också! Jag och syrran begav oss ut på promenad kring halv sju då det var ganska fint väder.. himlen var blå och vi tänkte att det troligen hade regnat klart för idag.. MEN tog regnjacka för säkerhets skull. När vi hade gått halva rundan och precis kom in i Odenskog öppnade himlen sig och vi blev helt genomblöta, det forsade fram vatten där vi gick och var pölar överallt. Skönt det var att få duscha när man kom hem.
Det var lite trist att frillan blev helt blöt/förstörd.. var till frissan efter jobbet och fick bort de slitna topparna och fick en flexibel lugg.. hon hade staylat håret riktigt fint oxå och plattat.. det blev somsagt helt genomblött o frissigt.

Det var iallafall riktigt najsigt att få vara lite ledig i helgen och igår(nationaldagen). I lördags såg vi alltså Pirates of the Caribbean 4 (on stranger tides) i 3D.. den var ganska bra. Trist bara att inte Keira och Orlando var med.
Efter åt drog jag och Johan med våra päron på Innefickan och avnjöt mycket god middag.
På söndag blev det bio igen, Baksmällan 2.. ha ha ha vad rolig den var.
Blev även film igår i form av X-men first class =) . 3 dagars bio alltså.

  

På Xmen fick vi sällskap av Emil som vi umgicks med nästan hela dagen. Bakom oss i biosalongen satt en man som harklade sig igenom i princip hela filmen och hostade/stönade och lät som att han skulle spy ett tag.. ja han lät typ hela filmen igenom.. det var ett stort minus.

Igår köpte jag inlines!
Blev ganska spontant. Det böjade med att jag och Johan strosade på stan i söndags och slank in på Stadium... när vi gick förbi där inlinesen fanns konstaterade vi att vi båda länge velat ha ett par sånna att glida runt med.
Men det blev inget köp där och då utan jag kollade på Blocket på kvällen, där hittade jag direkt ett par i min storlek(39) som var i princip oanvända och med knä- arm. och handledsskydd. Igår for jag till tjejen som lagt ut annonsen och slog till efter jag tagit en liten provtur =). Jämfört med vad hon betalat för allt så fick jag det för 900 kr billigare.. inge slitage alls på något. Ett riktigt kap må jag säga. Johan ska oxå köpa sig ett par så snart han hittar några han tycker om.

Nu åter till Desperate housewives, sista avsnittet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback