Reflektioner om studenten

För motsvarande sex år sedan tog jag studenten, fasen vad tiden går...ja nästa år är det 10 årsjubileum sedan jag gick ut nian dessutom.
Det var en glad dag studentdagen, det var förbannat kul att åka flak minns jag... vi hade liknande väder som dagens studenter har... dvs att det hade regnat dagen innan och började lite mulet för att sedan övergå till solsken.

Idag när jag gick ner på stan efter jobbet såg jag några flak med glada studenter som hoppa, skrek, visslade i visselpipor och diggade till den högt pumpande musiken. Jag ryste till för att det väckte minnen från när man själv befann sig i deras sits, jag tror jag gick och log brett på min väg ner mot stan. Leendet försvann dock när jag kom dit brandstationen låg förut(vid Wargen).... på backen sitter en kille i skräddarställning iförd kalsong, skjorta,slips,kavaj och studentmössa med huvud hängandes som att han sov. På benen hade han flera stora skrapsår som det rann blod ur, bredvid han stod vad jag gissar var flertalet klasskamrater.
Jag har ju ingen aning om vad som hade hänt... om han hade ramlat av flaket? eller kanske på glassplitter på flaket? Jag vet inte om han hängde med huvudet för att han fått hjärnskakning, var i chock eller om han var för full.
Oavsett så påminde han mig om baksidan med studentfirande..... jag tänker på de som säkerligen kommer att vara på tok för fulla redan från morgonen, på flaket.. när deras släktingar ska fira dem eller senare ikväll. Stackarn på backen i endast kalsong... byxorna hade säkert gått sönder.. byxor som han troligen köpt speciellt för just den här dagen. Sitta där i kalsong... jag var ju långt ifrån den enda som paserade förbi där.. men den "pinsamma" delen är inte det värsta... man tar bara studenten en gång, han och kanske fler hamnar på akuten eller blir för fulla så att de mer eller mindre missar den här dagen. DET är tragiskt! Klart man ska få dricka o så..... men inte gå "all-in" och missa allt de där som man vill minnas.

Jag gick ner på stan för att jag var helt bombsäker på att jag skulle klippa mig idag, när jag kommer dit hittar de inte min bokning. Som tur var hade de en ledig tid redan nästa tisdag så det får duga istället.
På väg hem till lägenheten handlade jag lite mat, hårfärg, nagellack o annat smått o gott. Redan nu var det massor med glassplitter och flaskor överallt.. jäkligt trist.. själv klarar man sig ju men det är värre för hundtassar och barnfötter.

Imorgon blir det sovmorgon, kristi himmelfärdsdag=ledighet. Jobba på fredag, därefter ledig lördag-måndag(nationaldagen)

Lite nostalgi i form av bilder från  min egen studentdag:






Kommentarer
Postat av: Emma

va e "handtassar" för nåt? ;)

ja man blir lite nostalgisk sånna här dagar =)

2011-06-01 @ 19:49:05
URL: http://gulligajag.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mohahahaha, bra ord.. men ändrat till hundtassar nu.

2011-06-01 @ 21:31:17
URL: http://emselian.blogg.se/
Postat av: Zandra

Haha vart har du hittat dem bilderna....det var tider det där=)

2011-06-03 @ 08:47:12
Postat av: Emelie

Tagit kort på kort =)

Det fanns ju knappt några nymodigheitan som digitalkameran på den tiden.. ha ha.

2011-06-03 @ 12:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback