Snabbis

Alltså.. jäklar vad lite ork jag haft på sistone.
Många dagar har jag känt mig nästintill som en zombie.

Trevlig helg var det. Inleddes med jobbskoj i fredags mellan enheterna 1,2 och 3 på våningsplanet jag jobbar på.
Vi jobbade bara halvdag och sedan var det diverse lekar som väntade där vi tävlade mot de andra enheterna.
Roligt var att vi i enhet 3 (min enhet) vann totalt =) . Vi skulle b.la. svara på en klurig frågedsport, fota massa saker från en lista, köra doobidoo (dvs sjunga för laget så de skulle gissa på artisten) och några av oss skulle med bindel lyckas hitta de andra och placera oss i längdordning (obs, vi fick inte prata med varandra).
Efter lekarna o prisutdelningen så grillade vi och drack gott. Allt va verkligen hur kul som helst o jag ville inte riktigt gå hem.. men gjorde ändå det kring halv åtta eftersom jag planerade att kunna åka bil till Föllinge i hyffsad tid dagen därpå.

Åkte til Föllinge på lördag, köpte lite kryddväxter och krukor på vägen dit.
Det regnade nog konstant hela vistelsen i Föllinge.. det va lite trist.. men mysigt att få rå om mamma o pappa.
Mamma hjälpte mig plantera blommor och kryddorna. Planerar att pimpa upp balkongen ordentligt, har även köpt olja så jag ska olja in utemöblerna nu i veckan. Hjälpte pappa med ved i Raftälven.
Trevligt att få vara med mamma på morsdag, jag tror det var något år sedan sist.
Hälsade på farmor oxå, trevligt att snacka med henne. Åkte med mams o paps igår till kyrkogården för att hälsa på mormor och farfar som ligger begravda där.

På torsdag är man ledig, känns bra.. om vädret tillåter blir det perfekt att olja utemöblerna då... fast väderleksrapporten ser mycket oviss ut... en hel del regn väntar i veckan om man ska tro dem.

Igår la min nya mobil av, jag tog bara ur simkortet... satte det i gamla telefonen för att ladda över filer till datan. När jag sedan satte tillbaks simkortet höll nya telefonen på att starta om sig hela tiden och det gick inte att trycka på nånting.. gick inte ens att logga in. Drog ur batteriet för att få den att sluta. Imorse prövade jag att stoppa ihop allt igen... samma visa att den starta om sig. Ringde LG's support imorse o de hade aldrig hört om nåt liknande.... mailade öven Halebop där jag beställde telefonen från. Googlade även runt efter tips... jag prövade ett tips som innebar att man höll in påknappen och volymknappen samtidigt... detta gjorde visst att jag återställde telefonen.. alla appar försvann alltså.. alla mina personliga inställningar.. MEN bilderna var som tur var kvar =). Så jag lagade den själv.. har ägnat en del av kvällen åt att ladda ner alla de appar jag kommer ihåg att jag hade o försökt ställa dem som jag hade innan. Pew... blev lite orolig att jag skulle behöva skicka iväg telefonen.. men det gick ju ganska bra iallafall.

Nä, nu måste jag sova. Jag sover alldeles för lite om nätterna o det ger bakslag på dagarna när jag jobbar. Jag behöver skärpa mig, äta o motionera bättre behövs oxå. Tränat nästan ingenting och ätit som en gris senaste veckorna. Skärpning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback