Mysig helg

Det är väldigt ovanligt att jag brukar överreagera på saker. De som känner mig väl skulle mest troligt också skriva under på det. Jag är inte den som flippar i humöret. Jag har nästan aldrig problem med att hålla mig sansad eftersom jag i regel tänker igenom/bearbetar saker som händer innan jag agerar, det tror jag gör så att jag inte har stora humörsvängningar. Fredagskvällen var dock ett undantag, det blev verkligen känslor från 0-100 på bara några sekunder när jag upptäckte den där stora tabben med filmen från när jag var liten. Jag grät somsagt stor del av fredagskvällen, men jag lät det inte gå ut över någon annan än mig själv. Sånt är viktigt för mig, det sista jag vill göra är att sprida dålig energi på andra.

På lördag kändes det mycket bättre, precis som jag skrev förut så kommer jag gräma mig lite då och då över det. Men jag har kommit till stadiet där jag tänker/känner "gjort är gjort", "det hade kunnat varit betydligt värre", "jag får glädjas över de filmer som faktiskt finns kvar" etc.
Lördag iallafall så arbetade jag fem timmar,plockade därefter upp Emil och styrde kosan mot Föllinge.
Föllinge var otroligt vackert och välkomnande när jag kom dit, ett riktigt vinterland iklädd vit rimfrost. Man blev lite lurad och trodde att det låg snö på backen, fast det var vitt frostigt gräs.
Mamma och pappa blev så glada att jag kom dit, och jag var glad över att träffa dem. En riktigt familje-kärleks-boost =). Farmor var oxå där när jag kom, härligt att få prata lite och krama om henne.
Till middag blev det god (ganska ekologisk) middag á la mamma o pappa. De hade varit o lagt nät på morgonen och det var den öringen vi åt tillsammans med potatisklyftor från potatis som de plockat upp tidigare.
Sen kollade vi på Så mycket bättre och åt glass med jordgubbar. Vi hann även börja titta lite på de filmer jag hade med mig till dem från "förr". Vi skratta tillsammans åt vad roliga vi alla såg ut och gladdes åt att återse semestrar, pepparkaksbak och annat från slutet av 80-talet.
Sen gick jag och träffade Emil och Emma lite och avnjöt lite vin, rolig musik och lite annat skoj.

Söndag var det farsdag och det var väldigt najs att få vara med pappa den dagen, jag tror det var några år sen sist... jag brukar oftast bara ringa. Vi åkte till Raftälven och gick en promenad där.

Jag knäppte lite pics där, så fin novemberdag...., blev faktiskt imponerad vad min gamla w880i kunde åstadkomma med sin 2.0 megapixels kamera =). 



 









Sen for vi hem och kollade vidare på de filmerna som jag fått konverterade till dvd. Vi åt en tidig o god middag, mamma lagade ihop en kycklingrätt som hon hämtat inspiration i från Halv åtta hos mig. Vid fyra gick hon och jobbade. Jag och pappa tog även en tur till kyrkogården och tände ett ljus på farfars grav, det var ju hans dag också. Det var jättefint och ljus var tända vid många gravar.
Sen på kvällen for jag hem till stan igen.

Imorse vaknade jag med en väldigt stel nacke, någon konstig nackspärr. Om jag ville titta åt sidan fick jag vända hela kroppen. Annars har det varit en helt okej arbetsdag. På fredag väntar enhetskul på eftermiddagen med jobbet och sen after work på det =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vilka myys bilder=)))

2011-11-17 @ 20:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback