September

Ja vad har hänt på 10 dagar....

Batteriet kom men skärmen fungerar inte på mobilen. Jag ska skicka iväg den på service.

Fortfarande lite smårushigt på jobbet, men har inte behövt jobba någon övertid denna vecka. Skönt att fått ha en riktig helg med två lediga dagar, de två föregående helgerna gick jag in en lördag och en söndag och jobbade heldag.

I fredags bjöd jag och Johan in Emil på tacomiddag. Vi passade även på att överlämna en sen 25-årspresent (han fyllde år i början av juli). Jag och Emil brukar inte ge varandra presenter eller julklappar o dylikt men i år kände jag för att ge honom något symboliskt för att han alltid är så sympatisk, ställer upp, bryr sig, hör av sig och alltid bjuder på sig själv. Jag hade klippt ihop ett bildspel till musik samt klippt ihop alla videoklipp jag hade i datan på han och bränt det som en film på dvdskiva. Jag hade verkligen hur mycket bilder som helst som jag knäppt på alla möjliga fester, evenemang, kalas. Förutom filmen hade jag också beställt efter ett örngott med en bild på han och texten "Skämskudden" som jag sedan satte på en kudde jag köpte.
Han blev så glad och rörd, det värmde verkligen att se att han blev så glad. Självklart tittade vi på filmen också och det blev många skratt och "skämskudden" kom faktiskt till användning =)
Sen drack vi lite öl och bara mådde gott.

På lördag plockade jag och Johan upp Emil, brorsan och Lina och for till Föllinge. Brorsan, Lina och Johan satte staket på baksidan av mamma o pappas hus medans jag och mamma målade lekstugan(som idag mer är som en förrådsstuga). Vi blev klar mycket fortare än vad pappa beräknat att det skulle ta att genomföra så vi begav oss till Raftälven och gjorde lite jobb där oxå vid stugan. Brorsan fick vara lite apa och klättrade upp 20 meter i ett träd där han sågade ner farliga grenar på en tall (inte bra att vikten låg så trädet skulle kunna falla på huset). Vi fyllde en släpvagn med alla grenar som han sågade ner.


Han syns knappt

När vi kom tillbaks så drog brorsan och Johan igång hårsalong ute på gräsmattan där de körde trimmer på varann. Brorsan ville inte att jag skulle sköta trimmern eftersom sist jag gjorde det så hade han blivit totalt utskrattad på jobbet för att det hade varit så ojämt. Pappa klippte gräset samtidigt och samlade upp gräs och hår med uppsamlaren.. ha ha ha.

   
Innan allt hår försvann på brorsan så klippte Johan han som pappa ser ut. Ha ha, lika som bär.
Slutresultaten på klippningarna blev kvar i pappas mobil. Brorsan blev helrakadd o Johan fick mohikanfrisyr.


På kvällen bjöd mamma på jättegod bål, snittar, oxfile, potatis, sallad, såser, vin och pannacotta som tack för att vi jobbat på så bra. Sen tittade vi på tv och därefter gjorde vi alla ganska tidig kväll (tror jag o Johan la oss redan vid tio).... vi var helt trötta i kropp och knopp.

Imorse begav vi oss till stan igen. Jag och Johan hann avnjuta några avsnitt av Glee innan det var dags att skjutsa iväg han till flyget. Men shit vad Glee är bra!! Jag köpte säsong 1 förrförra helgen när vi va på Hemmakväll o hyrde film. Vi är helt frälsta av denna underbara serie, skönt att kunna sträckkolla oxå... jag ser helst på serier så.

September är här och snart även hösten på riktigt.
Mycket skoj som väntar, många födelsedagar, dop, ikeabesök o annat kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback