Nationaldag

Tacksamt att nationaldagen numera är en röd dag vilket innebär att jag och många andra får vara ledig.
Jag började med att unna mig en sovmorgon till halv elva, sen havregrynsgröt och chill i soffan.
Vädret ute var ganska skiftande mitt på dan, lite soligt men blåsigt och himlen skiftade mellan grå/svart och blå.
Till slut bestämde jag mig att klä på nig ordentligt och ta rundan kring Frösöberget. Jag hade långbyxa,t-shirt, tröja med dragkedja, regnjacka och pannband när jag begav mig. Sen blev det toksoligt så jag fick kavla upp byxbenen och ta av mig till t-shirt... Och pannbandet åkte av förstås :-) .
Jag hade hoppats på att kunna jogga/springa mer än det blev men knän sa ifrån och jag lyssnade. Jag kände mig ändå toknöjd när jag kom hem, målsättningen var att hinna under 2 timmar och det klarade jag precis.. Bra gjort för mestadels promenadtempo. Såg många Blågula flaggor på rundan. Kort efter jag kom hem föll regnet, bra tajming! Nu verkar det va sol igen, knas.

Ikväll väntar bio med min kompis Emil, vi ska passa på att se Prometheus som Johan redan kollat på och tyckte vi skulle se.

Egoboost till mig själv för personbästa på rundan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback