Gnäll

Jag försöker att undvika att gnälla så långt det går men ibland blir man ganska irriterad. Ikväll har jag tvättstuga, dessvärre med endast en fungerande tvättmaskin :-( och till saken hör att det är tredje gången i rad. Dessutom är det ganska svårt att få tag i tider för tvättstuga häromkring, man får oftast vänta ca tre veckor från ett tillfälle för tvätt till nästa kvälls eller helgtid finns ledig... O man kan då endast tvätta i fyra timmar...visst med två fungerande tvättmaskiner är det väl okej. Alltså har den trasiga maskinen inte lagats eller bytts ut på ca 2 månader :-(  . Å på 3 veckor hinner både jag och Johan få till rätt mycket tvätt... Trist att behöva "lurpassa" på maskinen när den börjar bli klar för att skynda sig kasta i nästa. Gnäll gnäll gnäll. Längtar otroligt mycket till den dag man har egen tvättmaskin (gäller även diskmaskin). Den dag jag får det kommer jag nog bli helt euforisk :-)
På tal om Euforisk så blev jag mycket nöjd och glad över att Loreen vann melodifestivalen i lördags :-), helt rätt. Jag och Johan bjöd hem lite vänner i lördags och tittade på schlagern tillsammans. Synd bara att vi bor så litet, annars hade man kunnat bjuda hem fler. Lördag på dagen blev det storstädning och så tog vi och köpte en ny tv :-) Var väl inte direkt nåt fel på den andra men vi har länge drömt om en större. Sen blev vi sånotroligt imponerad när Emil köpte tv för några veckor sedan, en 55 tums 3D led-tv med otrolig upplösning (samsung)... Vi köpte en likadan :) vilket Emil tyckte var kul.
På söndag så jag och Johan två riktigt bra filmer. En norsk film som heter Huvudjägarna, ganska brutal bitvis men mycket bra. The tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp var rätt spännande oxå.
Sen har det ju varit ordentligt blåsigt de senaste nätterna, sömnen har varit orolig och jag har vaknat många gånger och det känts som att fönstren ska blåsa sönder. Förhoppningsvis blir det inte lika blåsigt inatt :)

Kommentarer
Postat av: Fru S

Men allvarligt?? Jag har inte kläder så det räcker i TRE veckor!! En gång i veckan måste man väl kunna få tvätta iallafall. Fan vad dåligt! Och dessutom bara EN maskin då! Ring och klaga!



Låter som ni haft en mysig helg. Kram!

2012-03-13 @ 20:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback