15 oktober 2012

I fredags hade vi enhetseftermiddag med jobb-gänget som ledde till bowling och tacobuffé. Kul att bowla men länge sen jag spela så dåligt. Efter maten drog ett mindre gäng till mig och fortsatte umgås och spela spel, trevligt :-) . De sista sa hejdå kring tolv. Jag vaknade kring klockan tre på natten och blev verkligen livrädd när jag upptäckte att det låg någon bredvid mig och sov(!) jag blev ganska fundersam.. Hade någon av mina kollegor stannat kvar trots att jag tycktes minnas att jag låst när sisten gått? Ha ha, insåg rätt fort att det var Johan :-) han valde att åka hem så fort han kunde istället för att komma mitt i dan på lördag. Mysigt att vakna upp tillsammans. Efter frukosten drog vi ner på stan och strosa. Johan köpte sig ett par supersnygga boots på Scorett och även jag fick mig ett par schyssta stövlar(Johan hade avvaktat med födelsedagspresent i väntan på att jag skulle hitta nåt jag verkligen behövde och vinterskor behöver jag har jag nyligen upptäckt). Riktigt nöjd :-) sen tog vi en fika på Törners, gick hem och titta på film och därefter tog vi och åt middag på Lilla Siam.

Söndag blev det lite mer film, bland annat The Dictator.. Småkul men jäkligt tunn film. Tog en sväng till Lillänge och spanade in Experts rea.. Hittade dock inget.. Det var ganska utplockat. Vi handlade mat på Coop och tog varsin kebabsallad på restaurangen där.
Mysigt med en riktig Emelie och Johan-helg :-) <3 .

Idag(måndag) skulle jag kunna sammanfatta första delen av dagen med Urk. Kände mig lej, trött, yrslig, ofokuserad och frusen. Tack och lov för fina kollegor och speciellt fina fikatjejerna som gör sånna här dagar kättare att klara sig igenom. Lagomt till att det var en och en halv timme kvar att jobba la alla våra system ner och det gick inte att uträtta nåt :-( satt en stund och vänta och vänta men kom på att jag kunde passa på att skicka iväg lite ansökningar till kurser för vårterminen (sista ansökningsdag idag). Har klurat ett tag att det vore spännande att ta en distanskurs på halvfart helt över nätet vilket gör att jag inte ens skulle behöva gå ner i tid eller blanda in CSN. Jag har länge känt att jag absolut inte vill plugga men nu är jag redo att nosa lite på hur det kan va. Förhoppningsvis kommer jag in på någon av de två kurserna jag sökte :-) . Kändes skönt när jag skickat iväg ansökan och det blev ännu bättre efter zumban tillsammans med Jenny.

Imorgon ny dag med nya tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback