Nu räcker det

Ikväll har jag varit iväg på zumba för tredje dagen i rad, så jäkla härligt. Känns som jag under de senaste veckorna kommit in i ett bra flow vad gäller träning, det handlar en hel del om prioriteringar. Jag känner mig mer motiverad än någonsin tidigare. Jag vill ta hand om mig, mitt välbefinnande, min självbild och min kropp. Jag är så less på min putmage som gör att jag ser smågravid ut mest hela tiden (min egen uppfattning om mig själv). Det är ofta bedrövligt att prova kläder i butiker och se sig själv i 3D typ, dels sitter kläderna sällan snyggt alternativt inte kommer på alls och jag ser en kropp som jag inte riktigt vill kännas vid. Sen några veckor tillbaka har jag och Johan ätit Lchf-kost, det har vi gjort några omgångar tidigare men inte lika helhjärtat som nu. Johan har rent ut sagt rasat i vikt, hans byxor han köpte i juli som satt tajta då ramlar nästan av nu samt att han fått göra två (snart tre)nya hål i skärpet. Jag är jätteglad för hans skull, han strålar verkligen och är alltmer nöjd över sin kropp. Tyvärr har det inte gått lika effektivt för mig so far. Jag kommer att lägga in en högre växel nu. Jag har hittills ätit bra med undantag för en del fusk, från nu blir det striktare ett tag. Jag har hittills tränat bra, från och med nu blir det desto mer. Det handlar inte om nån slags Quick-fix, det handlar om att ändra och försöka hitta en hållbar livsstil. Jag och Johan har slagit vad eller hur man ska säga, nej han har gett mig en utmaning som jag själv var med och utforma lite. Jag kom fram till att jag har ganska precis 15 kg att gå ner för att nå min målvikt. Vi har satt 1 april 2013 som måldatum (låter som ett skämt men det är just det som det inte är). Klarar jag det så ska Johan bjuda mig på kostnaden för flygbiljetten till och från New York i maj, det är absolut en bra morot.
I första hand är det lchf-kost som gäller, skulle jag mot förmodan efter ytterligare någon månad tycka att det händer för lite på våg och mått får jag pröva nåt annat istället. Träning kommer ha en självklar del i min planering, fyra gånger i veckan är nemas problemas för mig att uppnå tidsmässigt, för i min livssituation nu finns verkligen No excuses, jag har inget jag behöver anpassa mig till egentligen. Självklart vill jag ju träffa mina vänner, men de finns plats för dem i planeringen med :-)

Idag kom boken "Dags att bli smal" som jag traderade hem riktigt billigt förra veckan. Har länge tänkt köpa den. Har hunnit läsa en hel del sidor redan, väldigt lättläst och faktiskt mycket inspirerande.


Kommentarer
Postat av: Zupermorzan

U go Girl! =) Jag hejar på dig! Du är en stark tjej som klarar allt du vill, å när det inte känns som du klarar det så ska jag stötta dig allt jag kan! Ps. Vilken tur att jag inte köpte den boken till dig i födelsedagspresent som jag tänkte.. ;-)

2012-09-12 @ 23:50:24
Postat av: Emelie

Tack J :-) Stöd och pepp tas tacksamt emot, det kommer jag ge till dig oxå ;-) . Hi hi, ja precis.

2012-09-13 @ 07:42:59
Postat av: Sandra

Fantastiskt bra morot! Vi ska peppa varann allihopa, fy fasen vad coolt att se dig minus 15 kilo...! Jag har ALDRIG tänkt att du ser preggo ut, men jag vet ju själv hur det är...hur man ser på sig själv. Hälsoresan börjar nnnnnnu :)

2012-09-14 @ 07:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback