Göteborg

Vistelsen i Göteborg har varit fantastisk. Åkte flyg ner i torsdags kväll och det gick bra bortsett från att min väska inte hann med till Göteborg utan blev kvar på Arlanda. Tacksamt att jag fick ett övernattnings-kit av SAS som innehöll det mesta en tjej kan behöva(tandborste, tandkräm, sovtröja, deo, nagelfil, hårborste, tops, schampo m.m) nästan mer grejer än vad min nesse innehöll :-P ha ha.  Min väska skickade de hem till syrrans adress i Partille på morgonen därpå. 
Så fick jag äntligen träffa lille Wille :-) vilken liten sötnos! Vi har gosat massor



Han är verkligen lik syrran från bilder när hon var liten. Riktigt charmtroll! 

Vi hade ganska lugna dagar nere i Götet, tog promenader, åkte ut till Hönö, var till Kungsbacka och shoppa loss på märkesoutlet. Riktigt sommarväder var det oxå, det var najs.

När jag skulle hem höll jag verkligen på att missa mitt flyg. Kom in på Flygplatsen 16.01... mitt flyg skulle avgå 16.20(!!) det var försent att skicka iväg väskan och jag fick inte ut nåt boardingkort i SAS-automaten. Vi vägde väskan fort och en kvinna sa att jag kunde pröva ta den som jandbagage. Tur jag var incheckad i mobilen så jag kunde luska fram ett boardingkort i mobilen som jag kunde använda och blippa in mig till säkerhetskontroll. Besättningen såg inte helt nöjd ut när jag sprang in på planet med storväska i högsta höjd och väldigt i sista sekund. Anledningen till att det blev sent var att vi varit i Kungsbacka en gång till och därifrån blev syrran lite osäker på vägen och ville inte lita på min gps i telefon. Sen var trafiken seg och mycket vägbyggen. Man lär sig av sina misstag, bättre vara ute i god tid.

På måndagskvällen när jag kom till Frösön stannade jag kvar och bodde hos Jenny, väldigt snällt att jag kunnat övernatta där en del. Blir så sent att komma hem vid tio på kvällen om man tar sena tåget. 

Igår kom Johan hem, idag är han ute i skogen och jagar älg. Jag har utbildning hela dagen i temat "Bemötande i telefon". Det mesta vi hittills hört känns självklart tycker jag men ändå bra med reflektion och intressant att få höra andras erfarenheter :-)



Kommentarer
Postat av: Maddis

Hej fina. Tack så mycket för tipset! Jag ska kolla på apoteket så fort jag kan. Ja det stämmer. Vi kommer att flytta om fyra månader. Andreas ska plugga till sjuksköterska där men vi flyttar också tillbaka för att vi saknar Jämtland och våra vänne. Jag ser fram emot att träffa dig och de andra igen. Det var längesedan sedan nu. Kram

2013-09-11 @ 16:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback